Германската марка Opel изпреварва събитията, като обяви, че още от догодина ще посочва в брошурите на своите модели разход на гориво, измерен според метода WLTP. Той е по-точен от използвания в момента в Европа метод NEDC. Редица изследвания показват, че новите автомобили харчат с до 30-40% повече гориво в сравнение с официално посоченото от производителите. Причина за това е методът за измерване на този показател, който е далеч от реалното всекидневно шофиране, тъй като представлява изпитание при минимално натоварване, с премахнат генератор и различни гуми. Институциите вече обявиха, че това ще се промени и в брошурите на автомобилите ще се посочва по-реален разход на гориво. Това трябва да стане след малко повече от година, но германската компания Opel няма намерение да чака. Тя въвежда такова по-точно измерване още от второто тримесечие на 2016 г. "Opel предприема доброволно следващата стъпка за изпълнение на бъдещите изисквания и нормативни предписания за намаляване на нивата на емисиите – както по отношение на CO2, така и при NOx", се казва в съобщението от компанията. Въпросните данни за разход на гориво и нива на вредни емисии ще бъдат измервани според изискванията на цикъла WLTP, като ще бъдат публикувани паралелно с официалните, измерени по NEDC. По-точният WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) – Световно хармонизирана изпитателна процедура за леки автомобили, ще влезе в сила в Европа през 2017 година, като ще замени настоящия NEDC (New European Driving Cycle). WLTP също се извършва в лабораторни условия, но се основава на строги изпитателни процедури, които се приближават повече до данните за разхода на гориво и емисиите на CO2 в условия на реално пътно движение. Първият модел на Opel, чиито показатели ще бъдат измерени чрез новия метод, е новото поколение Astra. “Събитията и дискусиите през последните седмици и месеци показаха, че е налице изключително висока концентрация на общественото внимание върху автомобилната индустрия и вече е време за действия на основата на наличните факти и извлечените поуки,” отбелязва главният изпълнителен директор на Opel Group д-р Карл-Томас Нойман. “За мен е очевидно, че дискусията около дизеловите двигатели и техните емисии е своеобразна повратна точка. Светът вече не е такъв, какъвто беше доскоро. Ние не можем да пренебрегваме този факт и автомобилната индустрия е тази, която трябва да промени възприятието на новите реалности.” Още за новите методи за измерване разхода на гориво четете в Automedia.bg