България е втора в Европейския съюз (ЕС) по годишен ръст на регистрациите на нови автомобили през ноември, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (АСЕА).
През миналия месец у нас са били регистрирани 2 130 нови коли спрямо 1 595 през ноември 2014 г. Това представлява увеличение от 33,5%.
Изпреварва ни само Кипър с ръст от 37,3% на новите регистрации, сочат още данните.
За периода януари – ноември тази година регистрациите на нови автомобили в България са 21 152 спрямо 18 427, което представлява увеличение от 14,8%.
Средният ръст на регистрациите на нови автомобили в ЕС през ноември спрямо ноември 2014 г. достига 13,7% до над 1,1 млн., а за 11-месечния период повишението е 8,7%.
Основен двигател на ръста на регистрациите на нови автомобили в ЕС са продажбите в т.нар. нови държави членки, които се присъединиха към общността след 2004 г. - 23,5% през ноември на годишна база и 11,1% за 11-месечния период спрямо същия период на миналата година.
В старите държави от съюза регистрациите са близо до средното ниво за целия ЕС.
Кризата във Volkswagen (VW) не се отразява на продажбите на компанията в ЕС през ноември и те отново се възстановяват след лекия спад, който отчетоха през октомври, показват данните на АСЕА. През ноември на годишна база е отчетен ръст от 4,1% за цялата група, а за периода януари – ноември увеличението достига 6,2%.
Припомняме, че през октомври продажбите на групата VW отчетоха годишен спад от 0,2%, воден основно от спада на продажбите на Seat с 11,4%. За десетмесечието обаче продажбите на компанията отчетоха годишно увеличение от 6,4%.
През ноември на годишна база регистрациите на автомобили с марка Volkswagen се увеличават с 2,8%, с Audi – 4,4%, Skoda – с 11,7%, докато тези на Seat спадат с 3%. При Porsche ръстът достига 4,9%.
VW обаче бавно отстъпва по пазарен дял, макар и да остава лидер в Европа с 24,3% през ноември. Година по-рано пазарният дял на германската група е бил 26,6%. За периода януари – ноември пазарният дял на компанията се понижава до 24,8% от 25,4%.
PSA Group запазва пазарния си дял от 10,4% през ноември, а Renault отбелязва минимално повишение от 0,1 процентни пункта до 9,8%.
Най-силен ръст на продажбите през ноември на годишна база записва Jaguar Land Rover Group – 70 на сто, като основен двигател са продажбите на бранда Jaguar – 83,7%.
С 38% се увеличават и годишните продажби на Mazda, с 34% - на Suzuki, с над 25% - на Honda. Силни ръстове постигат и американските брандове, както и Opel.