Автомобилният производител Volvo подобрява собствените си рекорди за продажби благодарение на нарастващия пласмент на кросовъра XC 90. Скандинавците обявиха пазарните си резултатите за ноември, където увеличението е с цели 26%.
За миналия месец Volvo е продал 49 006 автомобила, от които 26 646 са пласирани на пазара в Европа. Най-търсеният модел е именно XC90, следван от хечбека V40 и кросовъра ХС60. В Швеция увеличението е с 42,8%, а като цяло в Западна Европа резултатът е със 17,1% по-висок от предишния месец.
Добро представяне марката регистрира и в Китай, където ръстът на продажбите е 15,8%. Скандинавците имат завод в най-многолюдната държава на планетата, а на местния пазар най-добре се справят ХС60 и S60L. Най-сериозно обаче е увеличението в САЩ - с цели 90,5%, като това се дължи именно на новото поколение на XC90, което винаги е било сред най-търсените модели зад океана.
Като цяло от началото на годината шведите са продали 441 000 нови коли, което е с 5,3% повече от същия период през 2014 г. Всички тези резултати дават надежда, че компанията ще изпълни целта, която си е поставила - до 2020 г. да продава 800 000 единици на година. Сериозна помощ за това трябва да изиграе и новият флагман на марката S90, чиято премиера предстои.