Базираният във Волфсбург германски автомобилен концерн Volkswagen е изправен през следващите три години пред допълнителни разходи в размер до 1,2 млрд. евро само заради по-високи лихви, смятат анализатори, цитирани от AFP.
Тъй като тежестта за котирания на Dax концерн засега едва може да се оцени, рисковите премии на финансовите пазари скачат неимоверно. „Актуалните рискови премии в момента са над онова, което съответства на рейтинг от BBB-", заяви анализаторът от LBBW Герхард Волф, цитиран от Automotive Week. BBB- е последната степен, която все още принадлежи към важния инвестиционен клас. След това следва т. нар. категория "боклук" (junk).
По това как в момента се търгуват последните пласирани преди оповестяването на скандала облигации на вторичния пазар става ясно, че днес VW би трябвало да плати с 1,5% по-високи лихви, ако пласира сега същите книжа, пояснява Волф.
Директен ефект от високите рискови премии ще има само в случай, че компанията има нужда от нови пари. Но при концерн с този размер стари облигации в миларден обем са дължими всяка година и трябва да бъдат рефинансирани.
Допълнителните натоварвания, дължащи се на по-високи лихви, могат да бъдат в размер на 200 до 300 милиона евро през първата година, показва преценката на Волф. До 2018 г. тази стойност може да набъбне до между 800 млн. и 1,2 милиарда евро.
Фалшифицираната информация за емисиите на въглероден диоксид при леки автомобили на концерна Volkswagen се отнасят главно до нови превозни средства от моделната 2016 година. Става дума за 430 хил. от общо около 800 хил. превозни средства, поясни VW.
Групата обяви, че ще информира по-късно през тази седмица засегнатите клиенти. Те могат да въведат своя идентифиционен номер на превозното средство в сайта и след това да видят дали автомобилът им е засегнат от неверни твърдения за емисиите на CO2.
До каква степен са засегнати и модели от миналата година, е предмет на нови разследвания. Volkswagen обаче очаква общо броят да е 800 хил. коли. Възможните данъчни доплащания за собствениците ще бъдат поети директно от компанията.
Припомняме, че през септември VW призна, че е монтирала съзнателно в около 11 млн. дизелови автомобила специален софтуер, който занижава обема на отделяния азотен оксид при тестове. През ноември компанията призна, че вероятно при 800 хил. коли е занижен и обемът на действително отделяния въглероден оксид. Повече по темата четете тук