fallback

X факторът насърчи продажбите на BMW

По-силното европейско възстановяване компенсира падащите продажби в Китай

18:33 | 03.11.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германският автомобилен концерн BMW успя да неутрализира забавянето на китайския пазар, отчитайки рекордни приходи за третото тримесечие, подпомогнат от търсенето на спортните модели X и силното търсене в Европа, пише Financial Times.

За добрите продажби освен отличното представяне в Европа и Америка допринася и силният кредитен и лизингов бизнес. Председателят на Борда на директорите на концерна Харалд Крюгер заяви, че компанията е напът към нова рекордна година. „През октомври продължихме положителния тренд на продажбите“. И търсенето на дизелови коли оставало високо.

Приходите в периода между юли и септември скачат с 14% до 22,3 млрд. евро, печалбата преди данъци скача с 13 на сто, а чистата печалба – с 20,5 на сто до 1,58 млрд. евро. Финансовият директор Фридрих Айхнер обясни това от една страна със силния ръст на продажбите - BMW е пласирала 545 000 коли, или със 7% повече от преди година. От друга страна BMW е спечелила и от слабото евро, ниските цени на суровините и растящото търсене на автокредити и лизингови договори в Китай и Америка.

Анализаторите и трейдърите приветстваха данните. „Резултатът е значително по-добър от очакванията“, поясняват от DZ Bank. Преди всичко маржът на печалба в основния автомобилен бизнес изненадва положително. BMW постига марж от 8,8 на сто – значително след Mercedes с 10,5 на сто, но преди Audi с 8,0 на сто. 

И по отношение на заетостта добрият бизнес дава резултат. Броят на служителите на BMW скача на годишна база с почти 7000 на 121 000.

За цялата година Айхнер предвижда „солиден“ ръст на продажбите и печалбата преди данъци, както и „значителен“ плюс на приходите. По-слаб ръст очаква от новия флагман BMW 7, малкия X1 и Mini Clubman. В Китай очаква нормализиране на ситуацията. „Очакваме там да бъде достигнато дъно“. В САЩ силният долар прави пазара атрактивен, но конкуренцията ставала по-силна.

За текущото тримесечие се очаква инвестициите да натоварят резултата по-силно, отколкото през изминалото тримесечие или миналата година. Изграждането на големия завод Спартънбърг, като най-голяма фабрика на BMW, е към края си. Освен това концернът влагал сериозни средства в развойната дейност, развивайки леки сплави, електрически двигатели и автономно шофиране.

Въпреки скандала с манипулираните тестове при VW, който разтърсва целия бранш, от BMW не виждат „промяна в държането на клиентите на дизел“. В Европа 80 на сто от клиентите на BMW предпочитат дизелови коли, а в САЩ – 6 на сто. Аферата няма „последици за продажбите на дизелите“.   

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:20 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още