Една от големите легенди в автомобилния бранш – Боб Луц, предрече сериозни проблеми за производителя на електрически автомобили Tesla Motors. В интервю за изданието Road&Track бившият топ мениджър на BMW, Porsche, Ford и GM дори допусна, че компанията на Илон Мъск може и да не оцелее.
„Tesla е компанията, която не мога да разбера. Там работят брилянти хора, които правят невероятни неща. Именно обаче този новаторски подход към нещата може да прецака всичко и съвсем скоро Tesla да изпадне в огромна беда”, категоричен е Луц.
Според роденият в Швейцария преди 83 години предприемач основната причина за това е, че съвсем скоро най-големите производители в света ще започнат да инвестират огромни суми в електромобили. И в стремежа си за постигане на по-ниска цена и съответно повече продажби те просто ще премажат Tesla.
Друг сериозен проблем е решението на собственика и президент на компанията Илон Мъск да продава моделите си само в самостоятелни шоурумове. Луц е на мнение, че това е наливане на пари в бездънна яма и посочва, че същият проблем е срещнал и самият той по време на работата си в Porsche.
„Явно Мъск смяташе, че щом фирмените магазини на Apple работят успешно, то и тези на Tesla ще могат. Само че при Apple се продават смартфони и лаптопи, които се нуждаят от една витрина и от персонал от деца. Докато една автокъща заема огромно пространство, има нужда от сграда, зарядни станции и огромен персонал. Нужни са не само търговци, но и сервиз, финансов отдел и така нататък. А това е огромна инвестиция, която трудно ще се изплати”, смята Луц.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Легенда в автомобилния бранш предрече катастрофа за Tesla Motors
Според Боб Луц компанията за електромобили е обречена
17:52 | 28.10.15 г. 12Снимка: General Motors
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
„МФГ Инвест“ влага още 200 хил. евро във френската компания TETMET
-
Икономическите проблеми заради войната бавят жп търговията на Русия с Китай
-
Wall Street започва седмицата без особен оптимизъм в очакване на коледното рали*
-
Оценката на Tesla наближава половината от капитализацията на останалия автомобилен свят
-
Поръчките за бизнес оборудване в САЩ отчитат най-големия си ръст от над година
-
С близо 3 хиляди повече са студентите в България през академичната 2023/2024 г.
-
След краха на Northvolt ЕС се обрича да остане зависим от Китай за батериите
-
ПАВЕЦ "Чаира" се завърна, засега с ограничен капацитет
-
Ръстът на цените на жилищата в България не показва признаци на забавяне
-
Анализатори орязват прогнозите си за икономиката на еврозоната догодина
-
Панама отхвърли заплахите на Тръмп, че САЩ ще си върнат контрола върху Панамския канал
-
Планът на ОИСР за забрана на финансирането на петролни и газови проекти върви към провал
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Още от Новини виж още
Финанси виж още
-
„МФГ Инвест“ влага още 200 хил. евро във френската компания TETMET
-
Wall Street започва седмицата без особен оптимизъм в очакване на коледното рали*
-
Кредитирането в България продължи да се ускорява и през ноември
6 -
Служебният премиер прехвърли отговорността за неприетия бюджет към парламента
-
Обществени нагласи към бюджета: По-добре е да има стабилност, а не харчене
1 -
Новината за сливането на Honda и Nissan тласна азиатските пазари нагоре
преди 9 години Подозирам, че Мъск няма да продава само коли в тези автосалони.И сега Тесла продава агрегати ползвани в колите им за съхраняване на енергия, така наречените KERS.Те са основни доставчици на тази система за Формула 1 и поне 70 % от продаваните хибриди.Мъск е направил огромен пробив в батериите и по-долу форумец е писал за строежа на не огромен, той е гигантски! завод забатерии.Ако и едва ли не САЩ и ЕС подпишат ТПТИ, до краящ на 2016г. през 2017 ще им припари на всички производители на коли с петролни двигатели в Европа, защото ще паднат безумните мита от около 40 000 долара на автомобил.Според мен всички автомобилопроизводители отчаяно са се втурнали да догонят Мъск, особено след Дизелгейт.Времето работи за Мъск. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Големия бизнес на Тесла в бъдеще ще бъдат не ел автомобили а батериите за съхранение на ел енергия от В Е И В момента се строи огромния завод за батерии в Невада които ще промени света Вече всеки може да си построи къща с слънчеви панели и батерии за съхранение на произведената ел енергия Няма нужда от мрежи трансформатори Това е нещо което ще промени света Какво ще им струва да построят магазини за електрически коли Нищо отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ако ел. кола не стане по джоба на масовия юзер и не може да извърти 6-700км без зареждане няма шанс да пробие. Големите кинти са в големите обеми, а в случая е необходим технологичен пробив за да бъде изпратена в килера добрия стар ДВГ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Теслата ще гризне дървото поради други причини....ел. коли никога не са били рнатабилни и са минимално еко съобразни. А който не знае, Тесла е квази държавна компания - без субсидийте на чичо Сам, нямаше да има и Тесла. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години И какво е измислил големият мозък Луц, с което ще го запомни човечеството? Какво е сътворил, което други преди него не са? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Боб Луц да си гали Шевито на снимката и да не гледа в чуждата паничка :)Май не е чел приказката за Кума Лиса и киселото грозде :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години http://***.dnes.bg/business/2015/10/28/kitaiska-kompaniia-s-meraci-za-centyr-za-inovacii-u-nas.281278 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години До 3Може би имаш предвид Робърт (Боб) Луц? Щото Мъск не е точно традиционалист.Иначе, тия двамцата си имат от години заигравка покрай филма http://***.imdb.com/title/tt1413496/Естествено - симпатиите ми са за Мъск - ако и да е далеч от Хенри Форд.Но и Луц е голям мозък, та си струва да се има предвид мнението му. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Точно въпрос на пари е ! Японците правят водородни коли защото имат пари да инвестират в разработката им и да загубят много пари от нея в тези пробни серии.Просто другите не могат да си позволят такива загуби. Разработката е по скъпа от на класически автомобил в пъти, но продават 1500 броя - сиреч нищо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Времето Мъск, времето е ключът към всичко, а твоето е изтекло. Традиционалист, който все още не разбрира, че традиията е да няма традиция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар