До 78 млрд. евро може да коства дизеловият скандал на Volkswagen Group, сочат изчисленията на швейцарската банка Credit Suisse, цитирани от CNN. Подобно развитие на нещата би бил най-лошият сценарий, уточнява изданието. Но все пак от германския концерн обявиха, че планират да похарчат около 6,5 млрд. евро. за да се справят с проблема, който засяга почти 11 млн. автомобила от марките VW, Audi, Skoda и Seat, оборудвани с дизеловия двигател EA189 - 1.2 TDI, 1.6 TDI и 2.0 TDI. Проблемът нараства от факта, че има хиляди нови коли с този Евро5 агрегат, които са блокирани при дилърите и няма как да бъдат продадени. Ще трябва да се платят глоби и да се обезпечат колективни искове на клиенти, като освен това концернът ще трябва да намери решение за оптимизиране на мотора, което да удовлетвори собствениците на такива автомобили. Възможно е и много от клиентите на германската компания да се насочат към други марки автомобили, прогнозира изданието.
В най-добрия случай Volkswagen Group ще трябва да похарчи 23 млрд. евро, или около 3,5 пъти по-висока сума от предвидената, пресмятат от Credit Suisse. Ако обаче се случи най-лошият сценарий, то необходимата за справянето с проблема сума ще бъде около 7 пъти по-висока от нетната печалба на концерна за миналата година.
Въпреки това повечето анализатори не очакват на концерна да не му стигнат ликвидните средства. Все още Volkswagen разполага с резерви в кеш в размер на 21,5 млрд. евро, които ще се увеличат до 25 млрд. евро след продажбата на дялове в LeasePlan и японския Suzuki.
Преди дни стана ясно, че 5700 нови коли от марките Volkswagen и Audi са засегнати в България от скандала с манипулирания софтуер.
Повече за скандала можете да прочетете тук