Първият масов автомобил с водородно задвижване - Toyota Mirai, се приема повече от добре на пазара, пише Autocar, базирайки се на информация от японския производител. Моделът е напълно изчерпан, като броят на желаещите да го закупят надминава прогнозите на Toyota, което налага съставянето на дълъг лист с чакащи, сочи информацията. Само в САЩ са получени над 1 900 предварителни поръчки за модела с горивна клетка. Планът на компанията предвижда през тази година да бъдат произведени едва 700 екземпляра от Mirai. Именно затова в Toyota са предприели мерки за увеличаване на производството, като през 2016 година конвейера ще напуснат 2000 коли, а през 2017 g. - 3 000. Добрият прием на Toyota Mirai кара японската марка да мисли за разширяване на гамата си от водородни коли. Ръководителят на проекта "Mirai" Йошиказу Танака споделя пред Autocar, че е убеден в бързото налагане на пазара на този тип автомобили.
"След 10 до 20 години колите с горивна клетка ще бъдат популярни колкото хибридите днес", смята Танака. Той не пожела да разкрие подробности за бъдещите водородни коли на Toyota, но все пак сподели, че с такава система може да бъде оборудвана широка гама от модели - от хечбеци до кросовъри. Toyota Mirai се задвижва от електромотор, енергията за който се добива в резултат от химична реакция между кислород и водород. Мощността на мотора е 155 к.с., като позволява ускорение от място до 100 км/час за малко над 9 секунди. Зареждането с водород отнема между 3 и 5 мин., а автономният пробег достига 500 км.
Цената на модела в Европа е 66 000 еврo. Още за водородните автомобили вижте в Automedia.bg