Лъч надежда озарява китайския автомобилен пазар - един от най-важните пазари за европейските производители BMW, Daimler, VW, Peugeout и Fiat.
Според браншовата асоциация PCA през август е било преустановено низходящото движение от юни и юли. Броят на продадените превозни средства в страната се е повишил с 0,6 на сто на годишна база до 1,44 милиона броя, предава DPA.
Отворен остава въпросът обаче как се е развил пазарът по оценката на другия браншови съюз CAAM, който предоставя отделни и често различни данни.
В последните месеци двете асоциации констатираха еднаква тенденция, но темпото на спад през юли възлиза на 6,6% според CAAM, а по данни на PCA минусът е бил от едва 2,5 на сто.
Китай е важен пазар преди всичко за германските автомобилни производители. При Volkswagen продажбите в Китай се свиват през първата половина на годината за първи път от години. При BMW растежът се охлажда значително, като баварците не предвиждат скоро никакво подобрение. BMW в момента продава всеки свой пети автомобил в Китай, Volkswagen - дори всеки трети.
Mercedes обаче се справя по-добре от конкуренцията, продажбите се увеличават отново през юли. Трябва да се отчете обаче, че досега Mercedes бе представен по-слабо в Китай, отколкото конкуренцията, и тепърва разширява своята дилърска мрежа.