Германският автомобилен производител Audi е продал на своя най-важен експортен пазар Китай значително по-малко коли през юли, в сравнение с година по-рано. Продажбите падат с 12,5% до около 42 300 автомобила, както съобщава базираната в Инголщад и принадлежаща към концерна VW компания. В световен мащаб продажбите през юли отчитат все пак лек ръст от 1,4 на сто до 146 100 единици. С това обаче Audi изостава значително зад конкурентите си BMW и Daimler, предава ДПА.
Директорът по маркетинга на Audi Лука ди Мео твърди, че става дума за преходен период, имайки предвид предстоящите смени на моделите. Особено сложно за компанията е положението именно в Китай, където компанията досега продаваше всяка трета своя кола. Най-продаваният тук модел, лимузината A6, ще покаже новия си вариант на пазара едва към края на годината, както и новия голям джип Q7.
Новият A4 пък ще бъде представен в Китай едва догодина.
От януари Audi е продала в Китай 316 100 автомобила и по този начин изостава от миналогодишните продажби за същия период с 0,3 на сто. Целта за продажба на поне 600 000 коли през тази година не бе потвърдена от мениджмънта през юли.
Търсенето на автомобили от високия клас в Китай отслабва, тъй като икономиката там като цяло се забавя. И BMW и Mini отчитат спад на продажбите през юли с 6%, но Daimler наваксва с нови модели и по-добра търговска мрежа в Китай и отчита ръст на продажбите от цели 41,5 на сто за месеца, като по този начин наваксва изоставането от конкурентите си.
В световен мащаб Audi изостава и през юли, и през цялата година спрямо своите главни конкуренти. BMW продаде през юли около 148 000 коли от основната си марка, което е ръст от 5,8 на сто на годишна база. Daimler расте с 15,2 на сто при продадени 149 000 коли, а Audi има ръст от 1,4 на сто до 146 000 доставки.