Петата генерация на едно от най-популярните всъдеходни комбита – Subaru Outback, е на пазара и нямаше как да пропуснем шанса да го видим в действие. Това е един модел, който се е превърнал в еталон в своя сегмент, благодарение на големия си пътен просвет и заради отличната си система за задвижване на четирите колела.
Японците обаче не лежат само на стари лаври, а непрекъснато усъвършенстват колата. Нейното ново поколение идва с редица най-съвременни електрони системи за сигурност, които трябва да направят Outback още по-популярен. А от Subaru се гордеят с факта, че подобренията по автомобила са направени след консултации с клиентите на марката, чиито препоръки и съвети са взети под внимание.
Новото Subаru Outback е по-голямо от своя предшественик. Дължината е 4 815 мм, широчината – 1 840 мм, а височината – 1 605 мм. Запазено е обаче разстоянието между двете оси - 2 745 мм. Пътният просвет също е по-голям и вече достига 20 мм.
Дизайнът на машината на свой ред е променен незначително, като това си има просто обяснение. Идеята е автомобилът да си остане лесно разпознаваем. Все пак са нанесени и корекции, за да може комбито да се хареса и на публиката в Европа, която е доста претенциозна. Като цяло обаче комбито е запазило типичните за марката шестоъгълна решетка и големи кръгли фарове за мъгла, но много по-широко приложение намират светодиодните светлини.
Голямата изненада е в салона, където промените са сериозни. Тук вече говорим за премиум, което показва амбициите на Subaru да се пребори с конкурентите в най-високите класове на всъдеходните комбита. Нова е иновативна мултимедийна система Starlink, а вътрешното пространство е нараснало в сравнение с предишното поколение.
По време на теста на разположение бяха само дизеловите версии на новия Outback. Тяхното задвижване е поверено на 2,0-литров двигател, развиващ 150 к.с. и 350 Нм въртящ момент. Той работи в комбинация с безстепенната CVT Lineartronic скоростна кутия, която поне според нас, не е от големите плюсове на автомобила. Да, с нея се свиква, но усещането, особено при нужда от изпреварване, не е от най-приятните.
Иначе трансмисията е добре съчетана със системата за задвижване на четирите колела, при която съотношението е 60:40 в полза на предния двигателен мост. При нужда 80% от тягата може да се прехвърли към предния или задния мост чрез многодискова муфа.
Технологията има и специален режим X-Mode, който е предназначен за придвижване по трудни терени. Той променя настройките на двигателя, скоростната кутия и системата за стабилизация, когато водачът реши да се пробва извън пътя. Система прави от Subaru Outback един от най-високо проходимите модели в сегмента, като успяхме да се убедим в нейните предимства.
Що се касае до пътуването по асфалтирани пътища, там комбито се държи на познатото високо ниво. Автомобилът е стабилен, подчинява се лесно на командите и като цяло не отстъпва на лидерите в сегмента. А благодарение на системите за безопасност е още по-приятен за управление.
Голямата новост при петата генерация на Outback е технологията EyeSight V, която представлява обединени на едно място асистенти за безопасност. Те се предлагат още в серийното оборудване, като работят с помощта на две камери с обхват малко над 100 метра. Задачата им е да разпознават и да известяват шофьора за евентуални опасности на пътя, като напускане на избраната лента на движение, твърде бързо приближаване към друго превозно средство, изскачане на пешеходци на пътя и т.н., като предупреждават и при нужда предприемат самостоятелно аварийно спиране.
Комбито предлага и система, улесняваща заобикалянето на препятствия на пътя. При рязко натискане на педала на спирачката и завиване технологията прехвърля повече спирачно усилие към колелата от завиващата страна, което улеснява смяната на посоката.
Освен това Outback разполага и с адаптивен круз-контрол, който реагира не само при настигане на движещ се отпред автомобил, но и когато неговите стопове светнат. Системата работи при скорост до 180 км/ч, като водачът само може да настрои предпочитаната от него дистанция спрямо превозните средства отпред.
Като цяло машината се доближава до идеалния семеен автомобил, с който можете да отидете както на море и съответно - да натоварите много багаж, така и да се качите на вилата си. Разходът на гориво при дизеловия вариант е около 6 л/100 км при разумно каране. Цените стартират от 67 400 лв.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Subaru Outback - проходимо комби за пример
Тест на петото поколение на японския модел
12:00 | 22.08.15 г.![<p style="text-align: justify;">
<em>Снимка: Automedia.bg</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/f9e/e7fa38a33aea07eee3375135be09cf9e-0000200550-article3.jpg)
Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
59% от българите биха потвърдили членството на страната в НАТО при референдум
-
Земеделското министерство предлага промени в стандартите за добро и екологично земеделие
-
Huawei: Недостигът на модерни чипове няма да засегне AI амбициите на Китай
-
ЕС търси начин да стимулира енергийната интеграция сред страните от Югоизточна Европа
-
Лихвените проценти в Турция може да паднат до края на годината
-
Част от магистралата Русе – Велико Търново трябва да се строи с пари от бюджета
-
Как руският залог на Raiffeisen я отведе до ръба на фалита
-
Украинските сили се изтеглиха от част от стратегическия Часов Яр в Източна Украйна
-
Британските лейбъристи се насочват към огромно мнозинство от 170 места в новия парламент
-
Капацитетът на 100-годишна германска ПАВЕЦ се разширява с инвестиция от 280 млн. евро
-
"Роснефт" и "Лукойл" ще намалят износа на петрол от Новоросийск
-
Златото поскъпва, докато инвеститорите очакват намаление на лихвите от Фед*
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Лихвените проценти в Турция може да паднат до края на годината
-
Европейските борси приключиха седмицата с понижение
-
Индексите на БФБ приключиха седмицата с ръст
-
S&P 500 се задържа на рекордни нива и се насочва към печеливша седмица*
-
Visa и Mastercard удължават ограничения на таксите по неевропейски карти до 2029 г.
-
Уилямс от Фед: Работата по инфлацията не е свършена въпреки напредъка