Петата генерация на едно от най-популярните всъдеходни комбита – Subaru Outback, е на пазара и нямаше как да пропуснем шанса да го видим в действие. Това е един модел, който се е превърнал в еталон в своя сегмент, благодарение на големия си пътен просвет и заради отличната си система за задвижване на четирите колела.
Японците обаче не лежат само на стари лаври, а непрекъснато усъвършенстват колата. Нейното ново поколение идва с редица най-съвременни електрони системи за сигурност, които трябва да направят Outback още по-популярен. А от Subaru се гордеят с факта, че подобренията по автомобила са направени след консултации с клиентите на марката, чиито препоръки и съвети са взети под внимание.
Новото Subаru Outback е по-голямо от своя предшественик. Дължината е 4 815 мм, широчината – 1 840 мм, а височината – 1 605 мм. Запазено е обаче разстоянието между двете оси - 2 745 мм. Пътният просвет също е по-голям и вече достига 20 мм.
Дизайнът на машината на свой ред е променен незначително, като това си има просто обяснение. Идеята е автомобилът да си остане лесно разпознаваем. Все пак са нанесени и корекции, за да може комбито да се хареса и на публиката в Европа, която е доста претенциозна. Като цяло обаче комбито е запазило типичните за марката шестоъгълна решетка и големи кръгли фарове за мъгла, но много по-широко приложение намират светодиодните светлини.
Голямата изненада е в салона, където промените са сериозни. Тук вече говорим за премиум, което показва амбициите на Subaru да се пребори с конкурентите в най-високите класове на всъдеходните комбита. Нова е иновативна мултимедийна система Starlink, а вътрешното пространство е нараснало в сравнение с предишното поколение.
По време на теста на разположение бяха само дизеловите версии на новия Outback. Тяхното задвижване е поверено на 2,0-литров двигател, развиващ 150 к.с. и 350 Нм въртящ момент. Той работи в комбинация с безстепенната CVT Lineartronic скоростна кутия, която поне според нас, не е от големите плюсове на автомобила. Да, с нея се свиква, но усещането, особено при нужда от изпреварване, не е от най-приятните.
Иначе трансмисията е добре съчетана със системата за задвижване на четирите колела, при която съотношението е 60:40 в полза на предния двигателен мост. При нужда 80% от тягата може да се прехвърли към предния или задния мост чрез многодискова муфа.
Технологията има и специален режим X-Mode, който е предназначен за придвижване по трудни терени. Той променя настройките на двигателя, скоростната кутия и системата за стабилизация, когато водачът реши да се пробва извън пътя. Система прави от Subaru Outback един от най-високо проходимите модели в сегмента, като успяхме да се убедим в нейните предимства.
Що се касае до пътуването по асфалтирани пътища, там комбито се държи на познатото високо ниво. Автомобилът е стабилен, подчинява се лесно на командите и като цяло не отстъпва на лидерите в сегмента. А благодарение на системите за безопасност е още по-приятен за управление.
Голямата новост при петата генерация на Outback е технологията EyeSight V, която представлява обединени на едно място асистенти за безопасност. Те се предлагат още в серийното оборудване, като работят с помощта на две камери с обхват малко над 100 метра. Задачата им е да разпознават и да известяват шофьора за евентуални опасности на пътя, като напускане на избраната лента на движение, твърде бързо приближаване към друго превозно средство, изскачане на пешеходци на пътя и т.н., като предупреждават и при нужда предприемат самостоятелно аварийно спиране.
Комбито предлага и система, улесняваща заобикалянето на препятствия на пътя. При рязко натискане на педала на спирачката и завиване технологията прехвърля повече спирачно усилие към колелата от завиващата страна, което улеснява смяната на посоката.
Освен това Outback разполага и с адаптивен круз-контрол, който реагира не само при настигане на движещ се отпред автомобил, но и когато неговите стопове светнат. Системата работи при скорост до 180 км/ч, като водачът само може да настрои предпочитаната от него дистанция спрямо превозните средства отпред.
Като цяло машината се доближава до идеалния семеен автомобил, с който можете да отидете както на море и съответно - да натоварите много багаж, така и да се качите на вилата си. Разходът на гориво при дизеловия вариант е около 6 л/100 км при разумно каране. Цените стартират от 67 400 лв.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Subaru Outback - проходимо комби за пример
Тест на петото поколение на японския модел
12:00 | 22.08.15 г.Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Американските борси не намериха единна посока, докато светът отправя поглед към Русия и Украйна
-
Кадър на деня за 19 ноември
-
Анализатор: Киев ще трябва да направи териториални отстъпки със завръщането на Тръмп
-
Зеленски: Разбирам само казаното от Тръмп в личен разговор, не чувам гласове от медиите
-
Панета от ЕЦБ: Трябва да преминем към неутрални лихви, за да подпомогнем растежа
-
Финансирането на европейски стартъпи се насочва към трета поредна година на спад
-
ATACMS или дронове? В Брянск гори склад за боеприпаси
-
Потвърден удар с ATACMS - какво казва обновената ядрена доктрина на Русия за това?
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Може ли Доналд Тръмп да разбие Brexit?
-
"Газпром" поддържа доставките за Европа и не е ясно кой купува газа за Австрия
-
1000 дни война и Киев е в най-тежката ситуация от пролетта на 2022 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Руски олигарси чертаят мрачни перспективи пред икономиката на страната
-
"Адванс Терафонд" намалява рентите за новата стопанска година до малко под 60 лв. на дка
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
Русия се готви да продължи да воюва - в Украйна чакат щурм и към Запорожието
-
Нова „златна треска“ се заформя в Канзас
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Американските борси не намериха единна посока, докато светът отправя поглед към Русия и Украйна
-
Панета от ЕЦБ: Трябва да преминем към неутрални лихви, за да подпомогнем растежа
2 -
Десислава Попова: Ключовата дума около Investor Finance Forum е общност
-
SOFIX записа 0,57% спад до 846,34 пункта
-
Може ли облагането на „свръхпечалбите“ на банките да забави икономиката?
-
Геополитическото напрежение, свързано с Русия, потопи европейските борси