Някога процъфтяващият китайски автомобилен пазар трябва да се справи с нови препятствия. През юли въпреки сериозните ценови отстъпки са били продадени най-малко коли от почти осемнадесет месеца насам. Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) отчете спад в сравнение със същия месец на миналата година от 6,6 на сто до близо 1,3 милиона доставени коли.
Това е втори пореден месец, в който пазарът се свива. От началото на годината обаче благодарение на високия растеж през първите няколко месеца пазарът отчита нарастване от 6,9%. Преди това обаче секторът се радваше на двуцифрен растеж.
Китай е важен пазар преди всичко за германските автомобилни производители. При Volkswagen продажбите в Китай се свиват през първата половина на годината за първи път от години. При BMW растежът се охлажда значително, като баварците не предвиждат скоро никакво подобрение. BMW в момента продава всеки свой пети автомобил в Китай, Volkswagen - дори всеки трети.
Mercedes обаче се справя по-добре от конкуренцията, продажбите се увеличават отново през юли. Трябва да се отчете обаче, че досега Mercedes бе представен по-слабо в Китай, отколкото конкуренцията, и тепърва разширява своята дилърска мрежа.
Предвид по-слабото търсене в последните месеци търговците се опитаха да привлекат потенциални клиенти с високи отстъпки. Порталът за сравнение на цените Autohome съобщава за намаления на цените от повече от 30 на сто за стотици модели. Но по отношение на големите ванове и джипове китайците все още са в настроение за покупки. През юли са били продадени с 39 процента повече SUV на годишна база.
Силната загриженост за продължително засушаване на бранша в Китай се усеща от германските концерни и на борсата. Книжата на Daimler се сринаха с цели 5,2 на сто на дъното на основния индекс, а акциите на BMW загубиха 4,3 на сто от стойността си. Надолу поеха и пазарните капитализации на Continental и Volkswagen - с 4,4 и 3,7 на сто.