Производителят на луксозни автомобили BMW отчете спад на печалбата си за второто тримесечие, след като по-слабото търсене в Китай и високите разходи по пускането на нови модели са компенсирали ползите от отслабването на еврото, предаде Ройтерс.
Печалбата преди лихви и данъци за тримесечието до края на юни е намаляла с 2,7 процента до 2,52 милиарда евро спрямо 2,6 милиарда евро за същия период на миналата година, обяви базираният в Мюнхен концерн.
Чистата печалба се е свила до 1,75 милиарда евро спрямо 1,77 милиарда евро.
Отчетен е спад на печалбата въпреки по-слабото евро, което все пак е допринесло за скок на приходите с 20 на сто до 23,9 милиарда евро. Анкетирани от Dow Jones Newswires анализатори очакваха приходите да са в размер на 22,47 млрд. евро. Високите постъпления се дължат и на рекордния брой продадени коли, допълва агенцията.
Между април и юни BMW е продал 573 079 автомобила – с около 7,5 на сто повече спрямо миналата година.
Компанията уточнява, че миксът от продадени автомобили е по-малко доходоносен, тъй като съдържа повече компактни модели. Продажбите на автомобили с марката Mini се покачват много по-бързо от тези на по-доходоносната основна марка BMW.
В автомобилното поделение оперативният марж през второто тримесечие спада до 8,4% след 11,7 на сто година по-рано. Това очевидно разочарова инвеститорите и в ранната сесия цената на акциите на компанията се понижи с около 2 на сто.
Допълнителен натиск идва и от редица чужди пазари заради силната конкуренция и въздействието на неблагоприятни икономически тенденции. Особено драматична промяна BMW преживява в Китай, подобно на други компании от бранша. На най-важния за концерна единичен пазар германският производител отчита спад на продажбите с около 1,6 на сто.
В понеделник стана ясно, че компанията, в консорциум с Daimler и Audi, придобива бизнеса на Nokia за навигационни услуги HERE срещу сумата от 2,5 млрд. евро в сделка, която може да разшири обсега на производителите на коли в света на дигиталните услуги за свързани автомобили.