Германският автомобилопроизводител Volkswagen, който във вторник стана най-големият производител на автомобили в света, след като изпревари по продажби своя японски конкурент Toyota, съобщи в сряда, че печалбата му е спаднала с 16 процента през второто тримесечие, предава DPA.
Върху резултатите са повлияли разходите за преструктуриране на подразделението за камиони MAN, които възлизат на 180 млн. евро (198 млн. долара). Компанията се сблъска с фактори, задържащи растежа, свързани със затруднените икономики на Китай, Русия и Бразилия.
Печалбата след облагането с данъци е спаднала до 2,73 млрд. евро спрямо 3,25 млрд. евро през същото тримесечие на миналата година. Оперативната печалба възлиза на 3,49 млрд. евро – с 5% повече спрямо година по-рано. Приходите са се увеличили с 9,9 на сто до 56,04 млн. евро благодарение най-вече на благоприятни валутни курсове. Така оперативният марж възлиза на 6,2% спрямо 6,5% година по-рано.
Печалбите от съвместните компании с китайски автомобилопроизводители като цяло са останали без промяна за първото полугодие, съобщи концернът.
Главният изпълнителен директор Мартин Винтеркорн поясни, че Volkswagen „остава много добре позициониран на един все по-труден пазар" и "следи отблизо" световните икономически тенденции.
Същевременно броят на служителите на концерна в света доближи прага от 600 000 души. В края на юни за компанията са работили 597 800 души, което е повишение с 5000 души или с 1 процент спрямо началото на годината. Близо половината от служителите работят в Германия, като VW е най-големият частен работодател в страната. В световен мащаб също има малко компании, които го надминават по брой служители - американската търговска верига Walmart и китайският производител на електроника Foxconn.