Японските автомобили са особено популярни в САЩ, но какви коли предпочитат самите японци? Или пък кои модели се продават най-много в държави като Северна Корея, Китай или Иран? На тези въпроси се опитва да отговори изданието Autoexpress съвместно със сайта BestSellingCarsBlog.
Hawtai Lusheng E70
Това е най-продаваният автомобил в Северна Корея. Всички данни за обема на продажби, както и за цената му са строго засекретени, тъй като поръчките идват директно от държавата. За машината обаче се знае, че предимно изпълнява функциите на такси в столицата Пхенян. Що се отнася до техническите му детайли, единствено известно е, че в основата му е модел на Hyundai от 2000 г., а производството се извършва в Китай.
VW Gol
Това е най-продаваният автомобил в Южна Америка. Компактният модел (да не се бърка с Golf) излиза още през 1980 г. Освен като хечбек, той се продава и като седан под името Voyage.
Peugeot Pars
Най-продаваният автомобил в Иран е и един от най-продаваните модели на Peugeot в историята на марката. Това няма как да бъде пренебрегнато, дори като се има предвид, че "прародителят" на Pars - Peugeot 405, съвсем скоро ще навърши 30 години.
Matchedje F16
Това е бъдещият бестселър в Мозамбик. Производството на този пикап се поддържа от Фронта за освобождение на Мозамбик, който иска до 2025 г. годишният обем на производство да достигне 1 млн. единици. Машината, естествено, е създадена от китайци, които също така контролират нейното производство.
Mobius II
Най-популярната машина в Кения е местно производство. Тя струва около 10 000 долара, но конструкцията и е максимално опростена. Моделът се предлага с 6 или 8 места, като може да носи товар до 500 кг. Задвижването е поверено на 2,0-литров бензинов двигател от Toyota.
Honda N-Box
Най-успешният
кей-кар в Япония през последните години. Японските машини, оборудвани с 660-кубиков мотор и с дължина под 3,4 метра са любимото средство за придвижване в големите мегаполиси. През 2014 г. почти всеки втори автомобил, продаден в Япония, влиза в тази категория. Конкуренцията е жестока, така че успехът на Honda не е никак лесен.
Toyota Avanza
Най-популярният модел на пазара в Индонезия, където по принцип доминират именно Toyota и Daihatsu. Годишните продажби на Avanza надминават 200 000 единици.
Wuling Hongguang
Това е мечтата на всеки производител - негов модел да бъде най-продаван на пазара в Китай. Марката е местна, въпреки че 44% от нея принадлежи на General Motors. Тайната на минивана е в ниската му цена - около 7400 долара. Само през миналата година собственици на нов Hongguang са станали повече от 750 000 души.
Още любопитни статии за автомобили четете в Automedia.bg