fallback

Европейският автомобилен пазар расте, но бавно

Българският пазар е сред най-бързо нарастващите с увеличение от почти 11% за май на годишна база

13:39 | 16.06.15 г.
Автор - снимка
Създател

Тенденцията за възходящи продажби на нови автомобили в Европа се запазва и през май, но продължилият близо две години растеж се забавя, съобщи днес Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA), цитиранa от DPA.

Май е 21-ият пореден месец с нарастване на продажбите, като те са скочили с едва 1,3 на сто на годишна база, сочат данни на организацията. Продадени за били 1,11 млн. нови коли.

В България през май са продадени 1995 нови автомобила, което представлява ръст от 10,7% на годишна база. Между януари и април са били продадени 9 001 нови автомобила, което е нарастване с 8,7 на сто спрямо 8 280 коли година по-рано.

Силен ръст отново има в Италия, където продажбите през май скачат с 11 на сто до около 146 600 броя. В Испания продажбите скачат с 14% до 94 030 нови автомобила, а във Великобритания нарастването е от 2,4 на сто до 198 706 коли.

Пазарен лидер остава Volkswagen, чиято марка VW се е продавала в рамките на ЕС с 1,4 на сто по-слабо, отколкото преди година. При Mercedes ръстът е от 5,1 на сто, а BMW покачва продажбите си с 1,7 на сто. 

Лидерската си позиция през май е запазил като цяло германският концерн Volkswagen с пазарен дял от 25,5 на сто в ЕС, следвана от френските Peugeot-Citroen с пазарен дял от 10,3 на сто и Renault с 9,6 на сто. Американската Ford има пазарен дял от 7,2 на сто, а Opel, европейското подразделение на General Motors, държи 7 на сто от европейския пазар.

Продажбите на автомобили, отчитани според броя на новите регистрации, се следят внимателно от експертите като показател за състоянието на икономиката. В ЕС те се понижиха рязко след световната финансова криза от 2008 година, но от септември 2013 г. нарастват стабилно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:22 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още