Най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen продължава да изпитва трудности със своята основна марка. И през май концернът отчита спад на продажбите на коли с този бранд. Спрямо май 2014 г. броят на доставените коли спада с 5,9 на сто до 499 500 броя, заяви базираният във Волфсбург концерн.
Така се оказва, че основната марка с модели като Golf и Passat отчита спад за осми пореден месец. След първите пет месеца от началото на годината като цяло брандът е продал с 3% по-малко коли на годишна база. През април намалението за четиримесечието бе 2,2 на сто.
„Марката Volkswagen се разви леко спадащо през май в една напрегната пазарна ситуация“, пояснява директорът по продажбите Крисиан Клинглер. Той обърна и внимание на факта, че този май е имал два работни дни по-малко спрямо този през 2014 г. „Това също е причина за това развитие и оказа влияние преди всичко в Европа“, поясни той.
И докато като цяло продажбите в родната Германия остават добри, бизнесът отслабва преди всичко в Русия (спад от 47,2% към май), САЩ ( - 4,2 на сто) и Южна Америка (отстъпление от 22,4 на сто). Сериозно е отстъплението и в Китай, където VW продава почти всяка втора своя кола. Там балансът за първите пет месеца отчита спад от 3,7 на сто на годишна база до 1,12 млн. продадени автомобила.