Нетната печалба на Nissan Motor Co нарасна с 3,3% през последното тримесечие спрямо година по-рано, подпомогната от силните продажби в САЩ, но ограничена от слабостта в Япония и някои развиващи се пазари, предава MarketWatch.
През трите месеца до края на март нетната печалба на автомобилния производител нарасна до 118,76 млрд. йени (990 млн. долара) спрямо средната прогноза за 119 млрд. йени от анализаторите, анкетирани от FactSet. Тримесечните продажби нараснаха с 2,6% спрямо година по-рано до 3,29 трлн. йени.
За цялата финансова година, която също приключи през март, нетната печалба на групата се покачи с 32% до 694,23 млрд. йени. Nissan прогнозира нетна печалба в размер на 485 млрд. йени през текущата година, приключваща на 31 март 2016 г.
Въпреки че Nissan е вторият най-голям японски автомобилен производител в световен мащаб след Toyota Motor Corp, компанията отдавна е номер 3 сред японските играчи на пазара в САЩ. Продажбите на Honda Motor Co надхвърлиха със 154 хил. тези на конкурента за календарната 2014 г. Въпреки това Honda оповести спад от 43% в нетната си печалба за последното тримесечие.
Продажбите на Nissan в САЩ бяха водени от търсенето на спортните кросоувъри, като Rogue и Murano.
Печалбите на трите основни японски производители на коли бяха подкрепени от поевтиняването на японската йена. Toyota например оповести рекордни печалби за последните две финансови години. Но анализатори казват, че ефектът от евтината йена може да намалее през следващите години, когато валутата се стабилизира.