Френският производител на автомобили Peugeot Citroen обяви, че приходите му за първото тримесечие са нараснали в резултат на голямото търсене в Китай и по-високите цени, които компенсират по-малките продадени количества в Европа, съобщава MarketWatch.
Приходите на групата за първото тримесечие са се повишили с 4,6% до 13,7 млрд. евро, с ръст на приходите от автомобилния отдел на Peugeot от 3,3% до 10,2 млрд. евро на база проформа, което включва дяловете на Peugeot в китайските смесени дружества.
Peugeot, който произвежда автомобили с едноименната марка, както и под брандовете Citroën и DS, повиши прогнозата си и за европейския пазар и сега очаква търсенето в региона да нарасне с 4% вместо с обявения по-рано тази година 1%.
Стимулиран от възстановяващата се европейска икономика, Peugeot заяви по-рано през този месец, че през следващите четири месеца компанията ще произведе с 60 000 повече автомобила от предварително планираните, за да отговори на засиленото търсене. Според данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили общите продажби на автомобили в региона през първото тримесечие на 2015 г. са нараснали с 8,6% в сравнение със същия период от 2014 г.
Приходите отчитат ръст и заради силния растеж на индустрията в Китай, където пазарът е нараснал с 10%.
Компанията заяви, че очаква търсенето на автомобили в Китай през 2015 г. да се повиши с около 7%, но да спадне с 10% в Латинска Америка и с около 30% в Русия.
Peugeot, който притежава финансиращо звено и контролен дял акции във френския производител на автомобилни части Faurecia SA, се намира във втората година от плана си за преструктуриране, ръководен от главния изпълнителен директор Карлос Таварес. През миналата година компанията сви разходите си, за да може губещият автомобилен отдел да започне да генерира приходи и да намали дълговете си.