fallback

Автомобилният пазар в Китай отчете 16% ръст за първите два месеца на 2014 г.

Основен двигател на увеличеното търсене са SUV автомобилите и минивановете

14:29 | 10.03.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Водени от увеличаващото се търсене на SUV автомобили и миниванове, продажбите на нови автомобили в Китай отчитат ръст през първите два месеца на година, съобщава Bloomberg. Общо 3,49 млн. коли са доставени до частни клиенти през първите два месеца на най-големия автомобилен пазар в света, което представлява ръст от 16% спрямо същия период на предходната година, сочи информацията на Китайската асоциация на автомобилистите. Най-голям е ръстът в продажбата на SUV автомобили и миниванове - 66 и 20 на сто съответно. Според Китайската асоциация на автомобилните производители през 2015 година продажбите на нови автомобили в страната ще нараснат с 8% до 21,3 млн. За сравнение очакваният икономически растеж на Китай е около 7%, или най-бавният от 1990 година насам. "Имайки предвид моментното състояние на пазара, не се очаква ръстът да надмине прогнозирания за годината. Икономиката играе основна роля", твърди Джон Луо, анализатор на базираната в Хонконг компания Guosen (HK) Securities Co. Продажбите на едро на нови автомобили в Китай достигат 3,43 млн. единици, регистрирайки увеличение от 8,7%. При продажбите на моторни превозни средства се наблюдава ръст от 4,3% до 3,91 млн. единици. Автомобилният пазар на Китай расте на фона на увеличаващата се тревога от нови ограничения за закупуване на автомобили в големите градове на страната. Официалната новинарска агенция на Китай Синхуа разпространи филм, в който президентът на страната Си Дзинпин акцентира върху високите нива на замърсяване на въздуха, заявявайки, че Китай ще накаже с желязна ръка всички нарушители, които погубват околната среда на страната. Очаква се през тази година ограничения и забрани за закупуване на автомобили да бъдат въведени в още най-малко два града на Китай, твърди Хари Чен, анализатор на базираната в Шънджън компания Guotai Junan Securities Co. Що се касае до представянето на чуждестранните автомобилни компании, американската General Motors Co. е продала с около 0,8% по-малко коли в сравнение с януари и февруари на 2014 г. При Ford Motor Co. продажбите са скочили с 15% за същия период. Японските гиганти Toyota Motor Corp. и Nissan Motor Co. докладват за ръст от 14 и 12 на сто съответно, докато при Honda Motor Co. продажбите през периода са с 8% по-слаби. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:28 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още