Tesla Motors Inc. продължи да отчита висока загуба, след като компанията осъществява значителни инвестиции в заводи и нови модели, за да затвърди своя растеж.
Базираната в Palo Alto компания за електрически автомобили отчете загуба от 107,6 млн. долара за четвъртото тримесечие спрямо загуба от 16,3 млн. долара за същия период година по-рано. За цялата минала година Tesla е загубила 294 млн. долара спрямо загубата от 74 милиона долара през 2013 г., предава Bloomberg.
Приходите на Tesla продължават да растат, скачайки за тримесечието с 56% до 956,7 млн. долара и с 59% за годината до 3,2 млрд. долара. Ръстът отразява увеличеното производство на спортния седан Model S, който вече се продава и на задграничните пазари. Model S е със средна продажна цена от около 100 000 долара.
Въпреки това обаче очакванията на пазара бяха по-високи. „Като цяло резултатите за тримесечието са разочарование“, каза Ефраим Леви, анализатор от S&P Capital IQ. В следборсовата сесия акциите се свиха с почти 4%.
Главният изпълнителен директор и основател на Tesla Илон Мъск счита, че компанията може да стане печеливша най-рано през 2020 г. През тази година компанията възнамерява да продаде 55 000 броя от Model S и новия SUV Model X, който трябва да се появи на пазара след шест месеца.
С 11 627 броя от Model S през последното тримесечие Tesla е доставила повече коли от очакваното и така успя да достигне годишната си цел за продажби на 35 000 автомобила. Все пак компанията обяви и броя на действителните продажби, а с 9834 броя те са изненадващо ниски. Мъск обясни загубата с "недостиг на доставките“, дължащ се на няколко фактора.
Тежките зимни условия и проблемите с производството са забавили доставката на около 1400 превозни средства в това тримесечие. Компанията също така среща проблеми с пускането на новата версия на модела S на пазара.
Подобно на други американски автомобилни компании финансовите резултати на Tesla бяха засегнати и от въздействието на силния долар, който свива печалбите от чужбина.
Досега Tesla произвеждаше само луксозни електрически автомобили за заможни клиенти. Едва през 2017 г. компанията иска да навлезе на масовия пазар с Model 3, който ще струва 35 000 долара. Предпоставка за това, един ден компанията да стане печеливша, е и строежът на огромна фабрика за батерии за автомобилите. Т. нар. „Gigafactory“ се изгражда в Невада.