Индийската Tata Motors ще опита да компенсира намаляващите продажби на родния си пазар, като навлезе на територията на развиващите се страни от Югоизточна Азия, съобщава онлайн изданието Quartz. Това е непозната територия за повечето индийски производители на автомобили, където Tata Motors ще се сблъска не само с напълно нови клиентски изисквания, но и с конкуренцията на японските и корейските автомобилни гиганти. "Постигаме значителен напредък в нашите планове за пазарите на Индонезия, Виетнам и Малайзия," казва говорител на Tata Motors пред Quartz. "За пазарите на Русия и Латинска Америка работа в прогрес", допълва той. Базираната в Мумбай компания има опит на световните пазари, тъй като през 2008 година закупи британския производител на луксозни автомобили Jaguar Land Rover (JLR) за 2,3 млрд. долара, припомня изданието. Дори JLR обаче е под натиск, тъй като продажбите на най-големия пазар в света Китай се забавят заради слабата икономика. За периода от септември до декември 2014 година печалбата на JLR след данъци е намаляла с 4% до 903 милиона долара срещу 942 милиона долара през същото тримесечие на 2013 година. Ситуацията на родния индийски пазар е дори по-трудна за затъналата в дългове Tata. Пазарният дял на компанията е намалял до едва 5,8% през 2014 година, докато година преди това е достигал 9%. За периода септември-декември печалбата на Tata Motors след данъци е спаднала с 26% до 576 млн. долара в сравнение със 774 млн. долара през същия период на предходната година. В края на януари компанията обяви, че ще продаде допълнителни акции на акционерите, за да намали дълга си и да разшири дейността си. Светлина в тунела могат да се окажат именно развиващите се пазари на Индонезия, Виетнам и Малайзия, където процъфтяващата средна класа харчи все повече за нови автомобили. Tata Motors подготвя навлизането си в Югоизточна Азия още от 2006 година, когато стартира партньорство с тайландския завод Thonburi за производство на продукцията си. През 2013 година компанията стартира дейността си в Индонезия, а година по-късно, през април 2014 г., тя обяви навлизането си на Филипините. В момента се обсъжда създаването и на производствена база в Индонезия, от която да излизат автомобили за новите пазари. От Tata Motors съобщиха, че се подготвят и за навлизане на пазарите на Малайзия и Виетнам, а от януари 2015 година марката е представена в Малайзия. През следващата година ѝ предстои дебют във Виетнам. Според Quartz новият път на Tata Motors няма бъде никак лек, тъй като гиганти като Toyota, Nissan и Honda имат силно развит бизнес в региона, както и значителен пазарен дял. Изданието дава за пример пазара на Индонезия, където Toyota държи пазарен дял от цели 36%, следвана от Daihatsu и Mitsubishi. "Все пак това е добра възможност за Tata Motors, тъй като се очаква към 2019 г. регионът да стане петият по големина автомобилен пазар в света. Югоизточна Азия има голям потенциал за растеж", твърди анализатор на изданието. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
fallback
Tata Motors навлиза в Югоизточна Азия
Компанията търси нови пазари за трудно продаваемите си автомобили
13:59 | 09.02.15 г.напиши коментар
fallback
Още от Новини виж още