Новите модели на Lada няма да могат да се продават в държавите от ЕС заради несъответствия с влезлите в сила през миналата година технически изисквания. Това съобщи в. „Известия“, който се позовава на официалния дистрибутор на АвтоВАЗ в Германия – компанията Lada Automobile GmbH.
„Имаме проблеми с регистрацията на нови автомобили – призна представител на Lada Automobile GmbH. – За да може да те да бъдат редовни, трябва да имат датчици за налягане в гумите в серийното си оборудване. С такива моделите на Lada не разполагат, но производителят ни съобщи, че работи върху проблема и скоро ще го разреши.“
Новото изискване е влязло в сила на 1 ноември 2014 г., но съответният документ – постановление R64 на Европейската икономическа комисия към ООН, е бил приет още през 2010 г., а за проекта на ЕС е било известно дори още по-рано.
Освен това в АвтоВАЗ ще трябва да решат и още един проблем, за да може техните автомобили да отговарят на европейското законодателство. Той е с климатичните системи руско производство, които също не съответстват на техническите норми на ЕС.
В момента компанията Lada Automobile GmbH продава в Германия всъдехода Taiga 4x4 (познат и като Niva) на цена от 11 490 евро, седана Granta (от 8300 евро), както и хечбека Kalina (от 8900 евро). За миналата година на пазара в страната са реализирани общо 5561 автомобила Lada, като лидер е Taiga 4x4.
През ноември АвтоВАЗ обяви, че планира да възобнови износа на автомобили в Швеция. Руснаците смятат да продават в скандинавската страна моделите Granta, Kalina и Largus.
Още за моделите на АвтоВАЗ четете в Automedia.bg
„Имаме проблеми с регистрацията на нови автомобили – призна представител на Lada Automobile GmbH. – За да може да те да бъдат редовни, трябва да имат датчици за налягане в гумите в серийното си оборудване. С такива моделите на Lada не разполагат, но производителят ни съобщи, че работи върху проблема и скоро ще го разреши.“
Новото изискване е влязло в сила на 1 ноември 2014 г., но съответният документ – постановление R64 на Европейската икономическа комисия към ООН, е бил приет още през 2010 г., а за проекта на ЕС е било известно дори още по-рано.
Освен това в АвтоВАЗ ще трябва да решат и още един проблем, за да може техните автомобили да отговарят на европейското законодателство. Той е с климатичните системи руско производство, които също не съответстват на техническите норми на ЕС.
В момента компанията Lada Automobile GmbH продава в Германия всъдехода Taiga 4x4 (познат и като Niva) на цена от 11 490 евро, седана Granta (от 8300 евро), както и хечбека Kalina (от 8900 евро). За миналата година на пазара в страната са реализирани общо 5561 автомобила Lada, като лидер е Taiga 4x4.
През ноември АвтоВАЗ обяви, че планира да възобнови износа на автомобили в Швеция. Руснаците смятат да продават в скандинавската страна моделите Granta, Kalina и Largus.
Още за моделите на АвтоВАЗ четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 9 години :D:D:D:D Aaaaa как може руската технология да не отговаря :DРуснаците НИКОГА не са могли да правят автомобили, приемете го. Всичко което някога са правили е или купена или крадена западна технология (говоря само за автомобилите) Единственото руско в колите им бяха карбураторите К ( мисля че имаше 2 модела - 26 и 126) и кой си купи руска кола, само гледаше да докопа Солекс или Вебер или Иков и да хвърли Кто възможно по-далече :D:D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Най-после добра новина!Тази марка се свързва със социализма и най-вече със закриването на производствата на автомобили в България, на Фиат и Рено ( по политически причини), откакто СССР започват лицензионно производство на Фиат 124 за да го пробутват у нас, след 15 г.чакане за кола! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години явно и те не отговарят на "европейските изисквания " ..... :))) стоят там бюрократични мумии, заради които се пръскат пари за да кажат тая краставица ше е крива, а тая няма да е крива и тая кола ше се продава, а тая заради политиката ньет, защото ше струва 7К евро и малко ше преебе другите. Да ти *** и Еврокретенския съюз .... всичко тряя да е мегаскъпо иначе не въри отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години А 67% от АвтоВАЗ е собственост на алианса Renault-Nissan. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Лада е марка коли, ***. Производител е Автоваз.Автоваз не може да продава колите с марка Лада в ЕС.Надничари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Лада е марка коли, ***. Производител е Автоваз.Автоваз не може да продава колите с марка Лада в ЕС.Надничари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар