fallback

Електрическите автомобили имат имиджов проблем

Проучване показва, че намалява процентът на хората, които биха купили такава кола

11:31 | 20.01.15 г. 11
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Шофьорите приемат електрическите автомобили като екологични, но единици ги намират спортни и забавни за шофиране, става ясно от проведено наскоро изследване на производителя на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental. Проучването, пълните данни от което ще бъдат обявени на 29 януари, е представително за САЩ и Германия с допълнително изследване във Франция, Япония и Китай сред експерти от научните среди и автомобилната индустрия. То показва, че мнозинството възприемат електрическите автомобили като щадящи околната среда (72%) и практични (67%), но имиджовите им характеристики, които играят важна роля при взимането на решение за покупка, като удоволствие от шофирането (26%), атрактивен дизайн (26%) и спортен дух (23%), са ниски. В допълнение към по-високата цена от конвенционалните автомобили, този неблагоприятен имидж допринася за ниските очаквания на шофьорите за скорошно използване на такъв автомобил, сочи информацията. В сравнение с проведеното през 2011 година проучване, значително по-малък брой шофьори във всички възрастови групи очакват да използват напълно електрически автомобил в средносрочен план – следващите четири до десет години. Процентът на очакващите да използват електрически автомобил спада от 47 на 34 процента във възрастовата група от 16 до 30 години и от 46 на 35 процента във възрастовата група от 31 до 59 години. Неохотното отношение сред шофьорите над 60 годишна възраст, които харесват автомобили и имат висока покупателна способност се задържа на 40%. В същото време, има силно нарастване от нула до 20% през последните три години в броя на младите шофьори, които биха заменили автомобила си с електрически, само ако няма автомобили с двигатели с вътрешно горене. “След няколко години на бум, чистите електрически автомобили срещат репутационен проблем”, коментира резултатите от проучването Хосе Авила, член на изпълнителния съвет на Continental и директор на подразделението за задвижващи системи. Въпреки това експертът е убеден, че имиджът на електрическите автомобили ще се подобри. Според него основна роля за това ще изиграят хибридите, които предлагат комбинацията от модерни двигатели с вътрешно горене и електрически мотори. “Повишаващата се хибридизация ще очертае пътя пред електрическата мобилност. Тази технология позволява разумно съотношение между разходи и ползи и дава на водачите възможност за първи допир с електрическата мобилност. Шофьорите имат възможността да преминават част от пътя само на електрическа енергия и да усетят колко забавно е да бъдат управлявани тези автомобили.”, пояснява той. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:00 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още