Френският автомобилен концерн Renault SA е доставил с 3,2 на сто повече автомобили през последната година, след като продажбите на бюджетни коли в Европа компенсират спадналото търсене в Русия и Аржентина, предава Bloomberg.
Глобалните продажби са нараснали до 2,71 милиона леки автомобили и лекотоварни превозни средства спрямо 2,63 милиона година по-рано, заяви базираната в Булон-Биянкур компания днес в изявление. Доставките на бюджетни превозни средства, включително и на бранда Dacia в Европа, са скочили с 5,3% до 1,14 милиона превозни средства.
Renault, третият по големина европейски производител, печели от високото търсене на евтини модели като хечбека Sandero и джипа Duster, както и от навлизането си на нови пазари, което бе насърчено заради икономическите проблеми в Русия и Латинска Америка.
Бюджетната марка Dacia и новият компактен джип Renault Captur помагат на производителя да компенсира бавното възстановяване на продажбите в Европа, където търсенето през 2013 г. удари 20-годишно дъно. Продажбите в Европа възлизат на 54 процента от общите продажби на дружеството, в сравнение с 50 на сто преди една година. Така продажбите в Европа отчитат ръст от над 10% на годишна база, като най-силно е нарастването във Великобритания, Португалия и Испания. Извън Европа продажбите отчитат спад от 5,9%.
Макар че като цяло „търсенето на нови превозни средства остава несигурно", Renault прогнозира, че продажбите ще се повишат отново през тази година, подкрепени от "ускорен продуктов план", предвиждащ пет нови модела да се появят в шоурумите, заяви изпълнителният вицепрезидент на Renault по продажбите и маркетинга Жерон Стол.
Според компанията продажбите за цялата индустрия ще се повишат през 2015 г. с 1 до 2% в Европа и с 2% в глобален план.
"Добра работа за Renault в един труден пазар“, коментира Арндт Елингхърст, базиран в Лондон анализатор от Evercore ISI. „Те успяха да увеличат продажбите като цяло, без да се отказват от ценообразуването, което е това, което инвеститорите търсят. 2015 г. трябва да е по-добра от 2014 г.", добавя той.
Междувременно се появиха спекулации, че френската група, която притежава румънския автомобилостроителен завод Dacia, може да сложи катинар на фабриката в Румъния и да премести дейността си в Мароко на фона на засилването на напрежението между ръководството на фабриката и синдикатите по въпроса за заплатите. За информацията съобщава румънският информационен сайт Ziare, цитиран от БТА.
Румънските служители искат да получават повече пари, но шефовете им твърдят, че ако увеличат заплатите, заводът ще загуби конкурентноспособността си, особено като се има предвид, че служителите в Танжер, Мароко, получават два пъти по-малко.
Медията подчертава, че тъй като дискусиите между двете страни продължават от известно време и все още не се е стигнало до споразумение, властите в Букурещ гледат с безпокойство към бъдещето на групата в Румъния. Има две възможности: или Renault да прехвърли част от дейностите си в Танжер, или да вземе радикално решение и да се откаже от бизнеса си в Румъния, при което хиляди работници ще останат на улицата, посочва цитираният източник.
Съществува и напрежение между компанията и румънските власти, след като правителството, ръководено от Виктор Понта, отхвърли за момента изграждането на магистралния участък между южния град Питещ, близо до който се намира фабриката на Dacia, и централния град Сибиу.