Tesla Motors Inc. ще излезе на печалба чак през 2020 г., имайки предвид и възнагражденията на ръководителите й. Това изтъкна самият изпълнителен директор на автомобилния производител Елън Мъск по време на конференция в Силициевата долина, цитиран от MarketWatch.
Мъск, който осъществи необичайна визита в Детройт по време на градското годишно автошоу, каза, че Model 3 на Tesla трябва да бъде в режим на непрекъснато производство до края на десетилетието, за да достигне целта за печалбата. Електрическият модел е замислен да бъде по-евтин и с по-малко функции от седана Model S и предстоящото пускане на пазара на Model X SUV.
Дебютът на Model 3 е насрочен за 2017 г. – същата година, в която General Motors Co. възнамерява да пусне Chevrolet Bolt. И двете коли са проектирани да издържат 200 мили с едно-единствено зареждане, като ще струват в интервала от 30 000 до 40 000 долара. Мodel S струва над 100 000 долара.
Както се очакваше, директорът призова други автомобилни компании да ускорят производството на електрически коли. Tesla, която в момента реализира продажби за 35 000, до 2025 г. би трябвало да продава милиони автомобили.
„Необходимостта от устойчив транспорт е невероятно висока“, коментира Мъск. „Дори на фона на масирания срив в цената на петрола смятам, че става по-належащо индустрията да напредне по отношение производството на електрически превозни средства. Наистина е само въпрос на време кога ще бъде напълно електрическа, а ако стане по-рано, това ще бъде добре за света.“
Към момента Мъск продава коли директно на купувачите, избягвайки споразуменията за франчайз, които почти всички автопроизводители използват. Пред Световния конгрес на Automotive News той заяви, че ще започне да работи с дилъри на даден етап, но не и с такива, които са „глупаци“.
Същевременно той ще отиде в Тексас, за да лобира за възможността да прави директни продажби. Пътуването е насрочено за сряда.
Във вторник Мъск сподели пред Wall Street Journal, че продажбите на електрически превозни средства в Китай намаляват значително през четвъртото тримесечие на 2014 г. основно заради погрешни възприятия сред китайските потребители относно зареждането.
Той каза още, че работи с редица производители на електрически коли в Китай, които отговарят на условията за специална правителствена подкрепа и за предоставянето на субсидии. Мъск отказа да коментира преговорите, определяйки ги като „деликатни“, но добави, че е „обнадежден“.
Освен това проблемът със зареждането бе една от причините, поради които той замени Вероника У с Том Джу на ръководната длъжност в Китай.