fallback

Ford отново увеличава производството си в Кьолн

Производството на компактния модел Fiesta се увеличава с 300 броя на ден до 1850 коли

13:37 | 11.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Автомобилният концерн Ford отново увеличава производството си в заводите си в германските провинции Северен Рейн-Вестфалия и Заарланд. „Ситуацията с новите поръчки е окуражителна“, казва директорът на завода в Кьолн Нернхард Матес пред икономическото списание WirtschaftsWoche.

От февруари Ford ще въведе в Кьолн и трета смяна. По този начин се очаква производството на компактния модел Fiesta да се повиши с 300 броя дневно до 1850 автомобила на ден. Така производителят ще се върне към рекордното си производство от първото полугодие на миналата година.

През октомври и ноември в Кьолн бяха въведени по-късни работни смени. В завода в Заарлуис пък обемът на производството вече е бил увеличен непосредствено след празниците до 1770 спрямо 1530 коли преди това.

Европа е регионът с най-много проблеми за Ford. През третото тримесечие загубата преди облагане с данъци на Ford там възлиза на 439 млн. долара спрямо загуба от 182 милиона долара преди година. Слабите резултати мениджърите обясняват и с проблемите в Русия. В Германия Ford има заводи в Кьолн-Ниел, Кьолн-Меркених и в Заарлуис, както и изследователски център в Аахен.

В началото на миналата година се появи информация, че концернът обмисля да премести сглобяването на Fiesta от Кьолн в Румъния, където компанията има завод в Крайова. Според слуховете производството на Fiesta при сегашните условия не би било рентабилно в Кьолн. Затова в бъдеще служителите ще трябва да работят по-гъвкаво, по-ефективно и по-евтино, отколкото досега.

Когато производителят на мобилни телефони Nokia взе решение да премести производството си от германския Бохум в Румъния, цялата Федерална република бе обзета от протести. Румъния се счита за значително по-евтина дестинация, отколкото Германия - както по отношение на разходите за труд, също така и в областта на енергийните разходи.

Данни на Института CAR към Университета в Дуисбург показват, че разходите за труд в Румъния са едва 10 процента от разходите за труд в Германия - малко под 5 евро на час. Ако се приеме, че например за производството на Fiesta са нужни 30 работни часа, то производството в Германия, измерено единствено от гледна точка на разходите за труд, ще бъде с 1300 евро по-скъпо, отколкото в Румъния. 

През годините Ford Fiesta се превърна в едва ли не символ на Кьолн, подобно на катедралата. Като единственият модел, които се сглобява тук, Fiesta, която вече е в своето седмо поколение, е почти незаменима. За 35 години тук са асемблирани повече от седем милиона автомобила от този тип.

През 2013 г. колата е най-продаваният малък автомобил в Европа. Почти цялата продукция в Кьолн е за износ. Освен малката кола, в поделението на компанията в Кьолн с общо 17 300 служители се произвеждат двигатели, скоростни кутии и отливки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:36 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още