fallback

Продажбите на автомобили в Китай с 2,3% ръст през ноември

За първите 11 месеца на годината в страната са продадени над 21 млн. автомобила, според данни на китайската автомобилна асоциация

14:44 | 10.12.14 г.

Продажбите на автомобили в най-големия пазар на коли в света - Китай, се нараснали с 2,3% на годишна база през ноември, което е най-бавният темп на увеличение за който и да е месец тази година. Данните изнесе в сряда индустриална група, цитирана от AFP.

Броят на продадените през ноември автомобили достигна 2,09 млн., обяви в доклад Китайската асоциация на автомобилни производители, добавяйки, че производството и продажбите остават „относително стабилни“.

Цифрата отбелязва леко подобрение спрямо 1,99 млн. продадени коли за октомври и 1,98 млн. за септември. 

Продажбите на лични автомобили се увеличиха с 4,7% за последната година до 1,78 млн. за месец според данни на асоциацията.

Продажбите на всички видове автомобили се увеличи с 6,1% до 21,08 млн. бройки за първите 11 месеца на годината. За сравнение, за цялата 2013 г. са продадени 21,98 млн. бройки.

Миналата година възстановяване на търсенето на японски марки помогна на продажбите. Те пострадаха от политическото търкане между Токио и Пекин за спорни острови в Китайско море. Анализатори смятат, че по-бавният икономически растеж и предприетите от китайското правителство мерки срещу местните клонове ще навредят на продажбите през 2014 г.

Чуждите марки продължават да отчитат солидни продажби поради усещането на китайските потребители за по-високо качество.

Американският автомобилен гигант General Motors заяви, че продажбите му в Китай са скочили с 10,1% на годишна база до 3,18 млн. коли за първите 11 месеца. Тази цифра вече е надминала целогодишните продажби от 2013 г. от 3,16 млн.

Конкурентът Ford също обяви 20% ръст на продажбите в Китай до 1,01 млн. автомобила, продадени за периода между януари до ноември.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:16 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още