Наскоро BMW съобщи, че ще използва Google Glass за оптимизиране на работата в един от заводите си, а сега подобен ход предприема и друг германски производител на автомобили - Opel, чиито служители ще изучават автомобилното конструиране чрез игровата конзола Nintendo Wii. Проектът на Opel се нарича VISTRA - виртуална симулация и обучение в процесите на сглобяване и сервизиране в дигиталните заводи - и ще помага на работниците в производството да подготвят нови задачи за сглобяване на елементи от автомобила с помощта на контролера Wii и камерата Microsoft Kinect. Изникналите в процеса на работа въпроси ще намират по-бърз и лесен отговор именно благодарение на компютърните игри. "Примерно, от какви части се нуждая за монтажа на една въздушна възглавница? Как изглеждат те, къде се монтират и в каква последователност да се инсталират? Въпроси като тези се задават по време на виртуалното обучение. На тази база инструментите за сглобяване и отделните части се появяват на големия екран. Потребителят стои директно срещу екрана и може да се движи във всички посоки. Камерата го следва и повтаря движенията му на дисплея. Операторът може да избере съответната част чрез натискането на Wii бутон и след това да я премести до нужната позиция. Задачата е постигната, когато всички части са разположени в точните позиции – точно като в компютърна игра", обясняват от Opel. Автомобилната компания инициира спонсорирания от Европейския Съюз проект преди три години и оттогава в Рюселсхайм се изследва и разработва следващото поколение виртуално обучение. Системата VISTRA ще се въведе в практическа употреба от 2015 година. Освен Opel, шест други развойни и индустриални предприятия от Германия, Швеция, Англия и Дания са ангажирани в изследователския проект на ЕС. Като цяло десет служители на Opel работят по проекта заедно с 40 експерти от външни партньори. "Виртуалните решения за обучение вече съществуват, но техният основен проблем е, че на практика забравят потребителя. Седящият пред компютъра с мишка и клавиатура човек не е достатъчно близо до реалността”, отбелязва Франк Арлт, водещ изследователския проект VISTRA в Opel. Проучване на компанията показва, че виртуалното обучение има много предимства. То е по-бързо, по-евтино и по-гъвкаво от обучението с възпроизвеждани хардуерни прототипи. Първоначалните оценки на VISTRA разкриват, че хората обучавани с виртуални системи правят по-малко грешки (снижаване с 40 процента) от тези обучавани изцяло върху прототипи. Служителите се чувстват по-сигурни, когато имат работа с отделни части и са по-бързи. Екипът на VISTRA в момента изследва ефективността на програмата в актуалната последователност от процеси и как може да бъде интегрирана в тях. Независимо от всички предимства, новата виртуална система няма да замени напълно работата с реални прототипи. Вместо това тя ще допълва настоящата система. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg