Германският автопроизводител Volkswagen съобщи, че продажбите на основната му марка пътнически коли VW са се свили с 0,4 на сто през октомври до 517 400 превозни средства, предава Automotive News. Причината е било отстъплението от Латинска Америка и Русия.
За първите десет месеца на годината търсенето на автомобилите от марката VW се е покачило с 3 на сто до рекордните 5,08 млн. коли, съобщи компанията в изявление.
Маркетинговият директор на VW Кристиан Клингер отдаде спада на нестабилните пазари.
Русия и Бразилия са сред ключовите за компанията страни, където продажбите на превозни средства са се свили значително.
В САЩ продажбите на превозните средства от марката VW са се повишили с 10 на сто до 27 932 през октомври. Въпреки това те са били с 12 на сто по-слаби спрямо година по-рано.
Клингер отбеляза, че представянето в Европа на новия Passat ще стимулира търсенето в следващите седмици и ще увеличи продажбите на автомобили от всички марки на компанията до над 6 млн. до края на годината.
Skoda – чешкото звено на VW, съобщи в понеделник, че продажбите му на превозни средства са нараснали с 9 на cто до 91 000 коли през октомври – най-добрият резултат за този месец в историята на марката.