Бързият ръст на BMW отчита първи колебания. Докато през третото тримесечие германският производител на луксозни автомобили отчита ръст на приходите от 4,5% до 19,6 млрд. евро, печалбата се свива с 1,2 на сто до 1,32 млрд. евро.
Производителят обяснява спада на печалбата с по-високи данъчни тежести. Но преди отчисляване на данъците печалбата расте съвсем минимално с 1,2% до 2,01 млрд. евро. Анализаторите очакваха печалба преди данъци в размер на 2,02 млрд. евро.
Въпреки това мюнхенци успяват да защитят водещата си позиция на топ производител в най-горния клас. Продажбите на марката BMW скачат със 6,9 на сто до 433 145 коли. Така BMW е доста преди конкуренцията си от Audi и Daimler. Маржът на EBIT печалбата на BMW се повишава до 9,4%, което е повече от постигнатите 8,6% при Mercedes-Benz Cars и 9,2% при Audi.
В периода януари-септември продажбите на нови автомобили на BMW бележат повишение във всички основни региони, в това число и в Европа, Азия и САЩ. Продажбите на нови модели, като X5, са помогнали на BMW да запази EBIT маржа на горната граница на своя таргет между 8 и 10%.
В Азия продажбите скачат за първите девет месеца на годината с цели 14,2%, докато растежът в Европа продължава да се забавя.
Председателят на Борда на директорите Норберт Райтхофер потвърди и прогнозата за цялата година, според която компанията иска да постигне нови рекорди по отношение на броя продажби и печалба преди данъци.
В зависимост от икономическите и политическите условия обаче прогнозата може да бъде надмината или непостигната, заяви Райтхофер. BMW вече обяви, че маржът може да отслабне през второто полугодие. Цялата автомобилна индустрия гледа с нарастващо безпокойство към проблемните места, като например Украйна или Близкия изток.
И макар че германските производители там не продават много автомобили, от тези региони се разпространява несигурност. А несигурните клиенти се колебаят при покупката на автомобил. В Европа освен това има опасност едва започналото възстановяване отново да се свие.
Германските производители на луксозни автомобили може да компенсират проблемите в Европа, тъй като техните скъпи седани и спортни автомобили се продават доста добре в Китай и САЩ, двата най-големи пазара в света.
Вижте още интересни новини и видео материали в сайта на Bulgaria On Air