Автомобилният производител General Motors Со (GM) отчете спад от 14% на тримесечната печалба в периода юли-септември, но въпреки това надхвърли пазарните очаквания за бизнеса си в Северна Америка, компенсирайки по този начин слабите резултати в други региони на света.
Печалбата на групата за периода достига 1,47 млрд. долара в сравнение с 1,71 млрд. долара година по-рано, предава MarketWatch.
Изключвайки еднократните разходи в размер на 16 цента на акция, GM e спечелил 97 цента на акция, побеждавайки прогнозите на експертите за ниво от 95 цента.
Само в Северна Америка автомобилният производител е генерирал оперативна печалба от 2,45 млрд. долара, тъй като клиентите са заплащали по-високи цени, за да купуват нови коли и камиони.
По-детайлният прочит на данните за Северна Америка показва, че оперативният марж на автомобилния производител е нараснал до 9,5% в сравнение с 9,3% за същия период година по-рано.
"Силното представяне в Северна Америка е знаково за нашите общи резултати", казва главният финансов директор на GM Чък Стивънс.
В другите части по света производителят на автомобили отчита смесени резултати, като най-голямата тримесечна оперативна загуба е в Европа – 387 млн. долара, докато в Южна Америка загубата е достигнала 32 млн. долара. Международните операции като цяло обаче са отчели оперативна печалба от 259 млн. долара.