fallback

Китай напомпа печалбата на Volvo за първото полугодие

Ръст в продажбите си компанията отчита и в Европа, докато в САЩ популярността ѝ намалява

18:00 | 20.08.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Автомобилният производител Volvo Cars увеличава печалбата си за първата половина на годината заради ръста в продажбите в Китай и Европа, съобщава Ройтерс. Оперативната печалба за периода достига 210 млн. крони (около 176,5 млн. долара). През същия период на миналата година Volvo Cars отчете загуба от 577 млн. крони. Най-добре компанията се е представила на новия си роден пазар - в Китай, където регистрира двуцифрен ръст в продажбите си. Именно Китай се превърна в най-големия пазар за Volvo, измествайки този на САЩ. "Резултатите от първата половина на годината са едновременно солидни и окуражаващи", казва изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон. "Увеличението от 9% на продажбите на коли през първите седем месеца ни дава основание да планираме 10-процентов ръст в края на годината, което е много повече от планираните по-рано 5%". Самуелсон посочва също така, че очаква ръстът в продажбите на Volvo да се задържи на по-високи нива от този на пазара на Китай. "Изчисленията ни показват, че ще приключим годината с повече от 80 000 продажби в Китай", уточнява той. За първото полугодие на годината приходите на Volvo нарастват до 64,8 млрд. крони от 56,4 млрд. крони преди година. За разлика от положителните резултатите в Китай, в САЩ Volvo не се представя така добре. Липсата на нови модели и ожесточената конкуренция свиват почти наполовина реализациите, с които Volvo можеше да се похвали преди десетина години. През 2013 година компанията е продала едва 61 233 коли на този пазар. "Целта ни е да запазим тези нива на продажби в САЩ. Все пак се забелязват признаци на раздвижване и се надявам в края на годината да постигнем ръст в продажбите си", казва Самуелсон. Шведската марката, която през 2010 година бе продадена от Ford Motor Co. на китайската Zhejiang Geely Holding Group Co., си е поставила за цел да продава по 800 000 коли годишно към 2020 г. За да успее да го направи, компанията ще трябва да се пребори с конкуренцията на гиганти като Mercedes-Benz и BMW. Първият инструмент за постигането на тази цел ще бъде новото поколение XC90. Проходимият модел е първата машина, която Volvo разработва под шапката на новия си собственик. Това е и първият модел, в който не се използват никакви компоненти от предишния собственик Ford. Още за новото Volvo XC90 вижте в Automedia.bg  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:41 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още