Ръководството на Volvo обяви, че новият кросовър XC90 е последният шанс на компанията да настигне лидерите в сегмента на премиум автомобилите – германската тройка BMW, Audi и Mercedes-Benz. В интервю за Automotive News Europe президентът на Volvo Хакан Самуелсон бе категоричен, че първият модел на компанията, откакто тя е собственост на китайския холдинг Geely, играе ключова роля за преминаването на автомобилите на марката към новата глобална платформа SPA, струваща близо 11 млрд. долара. Топ мениджърът припомни, че XC90 е първият автомобил на Volvo, в който не се използват никакви компоненти от предишния собственик – концерна Ford. „Напълно сме наясно, че втори шанс няма да имаме и затова трябва новата ни стратегия да проработи – коментира Самуелсон. – Уверени сме, че това ще се случи. Особено важен е дизайнът на автомобила, защото се убедихме, че колкото и системи за безопасност да има един модел, клиентът в крайна сметка го избира заради външния му вид.“ Официалното представяне на новия XC90 ще се състои на 26 август в Швеция, а продажбите на автомобила ще стартират в началото на следващата година. В Китай кросовърът ще се продава под името XC90 Clasic. „Надявам се, че този продукт ще помогне на Volvo да си върне увереността, както и позициите, които му принадлежаха през 50-те и 60-те години на миналия век. Новият XC90 трябва да заеме своя достоен дял от пазарите и ние сме сигурни, че ще го направи“, каза от своя страна шефът на холдинга Zhejiang Geely Ли Шуфу. Още за новото XC90 вижте в Automedia.bg