Германският производител на луксозни автомобили BMW AG оповести 26%-ен ръст на оперативната си печалба за второто тримесечие, с което надхвърли предварителните прогнози на анализаторите. Покачването се случва след засилване на търсенето на новите модели за офроуд и цялостното подобрение на пазара в Китай.
Продажбите на автомобилите от марките на BMW се е увеличили с 8,3% до 458 000 броя, което е рекорд в историята на компанията. Силното покачване е в резултат на повишението на търсенето в Китай и Европа и пускането на пазара на нови модели.
Печалбата преди лихви и данъци от 2,6 млрд. евро надхвърли консенсусните очаквания за 2,23 млрд. евро в предварителната анкета на Ройтерс.
"Това е голям успех и ние сме убедени, че хората подценяват средносрочните и дългосрочните възможности за растеж на BMW", посочват от ISI Group в бележка.
Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) – най-добрият параметър за сравнение с конкуренцията, се разширява с 11,7% спрямо 7,9% при големите съперници от Mercedes-Benz. Целевият диапазон пред BMW бе 8-10 на сто.
"BMW Group увеличи обема на продажбите, приходите и печалбата както през второто тримесечие, така и за полугодието, продължавайки успешното развитие на нашия бизнес", казва главният изпълнителен директор Норберт Райтхофер в изявление.
Базираният в Мюнхен производител се надява да разшири продажбите си до общо 2 млн. броя през тази година спрямо рекордните 1,96 млн. през 2013 г.
От дружеството потвърдиха, че целта на BMW остава до 10%-ен ръст на печалбата преди данъчно облагане за 2014 г.
Вижте повече във видеото на Bloomberg!