Автомобилният парк в България застарява, потвърждава статистика на МВР за регистрираните към 1 юли в страната превозни средства.
Общият брой на регистрираните към тази дата автомобили в България е 3 769 117, като цели 68% от тях - 2 579 609 броя, са на възраст над 15 години.
Машините до 5-годишна възраст са само 133 941, което е едва 3,5% от автопарка на страната. Регистрираните автомобили, които са произведени преди повече от 20 години, са 1 475 443, или 39% от автопарка.
Сериозен дял - 29 процента, владеят и автомобилите на възраст между 15 и 20 години. Те са общо 1 104 166 броя. Колите на възраст между 6 и 10 години са 403 191, а тези между 11 и 15 години - 652 346.
Най-много представители в България има марката VW - 476 327 автомобила. От тях 8995 са на възраст между 0 и 5 години, а най-многобройни са тези на възраст над 20 години - 238 940 автомобила. На второ място е Opel с 436 651 коли, следвана от Ford с 267 856 коли. Следват Mercedes - 258 047 автомобила, Renault - 251 034, Peugeot - 174 692, Audi - 152 874, Fiat - 152 753, ВАЗ - 150 663, BMW - 132 982.
Статистиката на МВР предоставя данни и за видовете гориво, които предпочита българинът. Най-многобройни у нас са бензиновите автомобили - 1 825 730, докато представителите с дизелов агрегат са 1 376 375. Електромобилите са едва 114, а хибридите - 799, от които 29 са дизел-електрически.
Кои са 30-те най-популярни марки автомобили в България вижте в Automedia.bg
преди 10 години за гредореда знам и аз имам село , но ни би живял в него нали? а до колите категорично - НЕ. друг е въпроса доколко оправдано е да си купуваш кола от магазина.и че цената която си платил никога не можеш да си я получиш обратно. но това зависи преди всичко от доходите които се получават отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години а все едно ли е да живееш в гредоред където дъските скърцат и не знаеш кога ще се озовеш на долния етаж или в нова модерна сграда с екстри отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години да ама не съвсем отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години доколкото знам в Ловеч произвеждат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Само да добавя, че ДДС и Акцизи формират над половината от цената на бензина и дизела - т.е. пак пари прибрани от държавата. За газта са по-малко, ама пак доста. ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Екологии, политики, стимулиране... вие колеги май си мислите че живеете в нормална държава :DПолитиците в България имат една единствена цел - да съберат колкото може повече от народа, след това да го откраднат. Самите те ако може да не плащат, само да прибират.Данъците на старите коли са ниски щото от тея хора просто не може да се вземат пари, ако увеличат данъците - много народ ще почне да не ги плаща, не че сега такива са малко по селата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Трябва, ама не е. Да не говорим, че няма никакъв контрол върху колите. Махат филтри, лъжат компютрите, пушат *** зад тях...Разни "баровци" с лимузини, а зад тях се стеле дим, като от димка. Полицията...се почесва с паТките. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Така е, не е правилно да се стимулира карането на нови коли при положение, че не ги произвеждаме. Обаче не е правилно и да се наказва с пъти по-високи данъци. Ако нещо ще се стимулира или наказва, то трябва да се на базата на технически параметри, а не на възраст на колата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години ами то данъка трябва да е според екологичноста на автомобила отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Според мен има разлика. Нова е доста по-приятно и лесно за каране. Друг е въпроса дали разходите си заслужават. Моята е взета нова, сега е на 1,5 години и имам 5-6 щети по ламарините - половината вече е пребоядисвана, а сега след градушката ще стане 2/3... Другото е, че наистина данъците и таксите са наказателни за нови коли в БГ. Ама, като не си произвеждаме е така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар