fallback

Opel планира атака срещу Dacia

Дъщерната компания на General Motors може да представи нискобюджетен автомобил

18:02 | 21.07.14 г.
Автор - снимка
Създател

Германската дъщерна компания на General Motors – Opel, обмисля да представи на пазарите нов модел на ниска цена, за да си възвърне завзетия от Dacia пазарен дял в ниския ценови сегмент. „Ние вярваме, че има възможности за Opel да излезем на пазара с модел като за начинаещи шофьори", заяви изпълнителният директор Карл-Томас Нойман пред Financial Times.

Това важи с още по-голяма сила, откакто принадлежащата към GM марка Chevrolet вече не е представена в Европа. Въпреки това за компанията майка GM от първостепенна важност е Opel отново да излезе на печалба.

„Dacia е голяма работа", казва Нойман. „Този нискоценови сегмент е много интересен". GM определено размишлява в тази насока. По подобен начин Нойман се изказа и в началото на юни. 

Opel планира с много нови продукти да си възвърне пазарния дял и заедно със своята дъщерна марка Vauxhall да стане вторият по големина производител на автомобили в Европа, заяви той през юни. Фокусът на Opel трябва да остане върху по-малките автомобили, като например компактната Astra, Corsa или дори по-малкия Adam. Като кола за начинаещи шофьори Нойман си представя и още по-малък модел: „Мога да си представя доста добре една кола с размери под тези на Adam“.

Dacia, румънският производител, който е собственост на Renault, стана най-ценният актив на френския концерн в Европа. Подобно на други производители на автомобили от ниския ценови сегмент, нейният подход се харесва на европейските клиенти, които усещат натиска от високата безработица, бавния икономически растеж и по-тежките съкращения на разходите от страна на правителствата.

През първото полугодие Renault отново спечели от своите по-достъпни модели и увеличи продажбите си в Европа с 18%. Продажбите на хечбека Sandero на Dacia за 6000 лири и струващия 9500 лири джип, които предлагат минимално персонализиране и добавки, за да се поддържат разходите ниски, са се увеличили със 61 на сто през последните две години, докато общият европейски пазар спада.

През 2008 г. брандовете на GM имаха пазарен дял от 10,4% в Европа, докато Dacia, Hyundai и Kia общо имаха 4,9 на сто. Днес трите бранда имат 9,1% дял, докато този на GM е паднал до 7,9 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:51 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още