Японският автомобилен производител Toyota ще промени подхода си към двигателите, на които ще залага за бъдеще. Това съобщи Automotive News, като се позовава на директора по разработката на силовите агрегати в японския производител Коеи Сага.
В Toyota смятат да започнат да използват в двигателите си система за директно впръскване на горивото, турбина и технологията „start-stop“. Това се прави, за да може агрегатите на Toyota да се конкурират успешно с тези на Mazda и Honda. Новото семейство силови установки ще бъде с около 30% по-икономично от своите предшественици.
Според Сага в близко бъдеще компанията му ще пусне14 нови двигателя, като два от тях – с обем 1.0 и 1.3 литра, вече бяха представени през април. Първият от тях се поставя на компактния хечбек Toyota Passo, който се предлага на пазара в Япония.
Останалите агрегати ще бъдат готови до края на следващата година. Те ще се вграждат в модели, сред които са хибридът Prius и седанът Camry. Последният ще се откаже от V6-мотора си за сметка на 4-цилиндров турбо-двигател с директно впръскване на горивото.
„Решението да заменим 6-цилиндровия двигател на Camry с 4-цилиндров с турбо и директно впръскване на горивото е напълно оправдано от икономическа гледна точка. Новият мотор ще ни струва много по-малко“, обясни Коеи Сага.
Като цяло стратегията на Toyota трябва да доведе до спестяване на 50% от разходите за компонентите, от които ще бъдат създадени новите агрегати. За да се постигне този резултат, в компанията смятат да увеличат броя на еднаквите детайли за различните мотори. Такива ще бъдат главите и блоковете на цилиндрите, както и коляновите и разпределителните валове.
Като цяло Toyota ще продължи да разчита на общо 7 вида двигатели, но броят на самите мотори ще бъде съкратен сериозно. Освен това японците ще продължат усилената разработка на първия си сериен модел, работещ с водородни клетки. Той ще се казва FCV (Fuel Cell Vehicle) и ще излезе на пазара през 2015 г.