Покриването на по-строгите ограничения за емисиите на CO2, които ще влязат в сила в Европа през 2021 година, ще бъде огромно финансово предизвикателство за BMW. Това заяви пред Automotive News Europe главният изпълнителен директор на компанията Норберт Райтхофер. Разходите по покриването на емисиите на CO2 ще бъдат за милиарди, не за милиони, категоричен е Райтхофер. Той обаче е убеден, че новото семейство двигатели и леките платформи ще позволят на автомобилния производител не само да влезе в рамките на нормата, но и да запази лидерската си позиция на най-добре продаван производител на премиум автомобили. От 1995 година насам компанията BMW е редуцирала с 30 на сто вредните CO2 емисии на гамата си модели. В момента автомобилите й имат среден показател от 133 г/км, но именно последните 33 грама ще бъдат най-скъпи, обясни Норберт Райтхофер. През 2021 година гамата от модели на всеки един производител на масови коли ще трябва да има среден показател от не повече от 100 г/км вредни CO2 емисии. А това се равнява на средно потребление на гориво от около 4 л/100 км. За да се справи с предизвикателството, компанията BMW разработва както нови двигатели, така и нови платформи. Едно от основните й оръжия ще бъде модулният двигател, който бе анонсиран по-рано тази година. Агрегатът все още не е напълно завършен, но Райтхофер разкри, че той ще се предлага във версии с 3, 4 и 6 цилиндъра. "Когато говорим за ефективност, ние отново сме една крачка пред конкурентите. Именно благодарение на този двигател", заяви главният изпълнителен директор на компанията. Попитан за основните конкуренти на BMW - Audi и Mercedes, Райтхофер заяви, че както неговата компания, така и всички останали ще трябва да покрият еконормите. Ако не го направят, ги чакат големи неустойки. Друга важна стъпка в посока намаляване на вредните емисии ще бъде използването на армирани с въглеродни влакна пластмаси. BMW вече обяви, че капацитетът на завода в Моузес Лейк ще бъде утроен, като съоръжението, което е джойнт венчър с SGL Group, ще се превърне в най-големия производител на въглеродни влакна в света. Въпросният материал е по-здрав и по-лек от алуминия и стоманата, като BMW вече го използва за платформите на своите i-модели. Партньорството с японската компания Toyota също ще изиграе решаваща роля за екологичното бъдеще на BMW. Двете компании вече подписаха договор за сътрудничество в областта на устойчивата мобилност, който предвижда разработване на система за горивни клетки, нов вид батерии, леки технологии и др. "Никой не може да каже какви ще бъдат батериите през 2021 година. Това зависи от много фактори. Именно затова ние трябва да обърнем внимание и на автомобилите с горивни клетки", заяви Райтхофер, като припомни, че партньорът на BMW - Toyota, вече обяви пускането на пазара на своя първи сериен автомобил с горивни клетки. Норберт Райтхофер съобщи също така, че производството на BMW i3 и BMW i8 ще бъде увеличено, за да се покрие търсенето. "В някои страни за получаването на i3 се чака месеци, а наскоро моделът бе въведен и на пазара на САЩ, където подобни автомобили са много популярни. BMW i8 също може да се похвали с добър дебют на пазара, тъй като е разпродаден за година напред", каза той. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
fallback
Покриването на еконормите от BMW ще струва милиарди
Компанията трябва да редуцира средното потребление на моделите си до 4 л/100 км
10:09 | 09.07.14 г.напиши коментар
fallback
Още от Новини виж още