Продажбите на превозни средства от марките, притежавани от Renault, са нараснали с 4,7% през първото полугодие, като търсенето в Европа е компенсирало спада в нововъзникващите пазари, показа тримесечният отчет на френското дружество.
Глобалните продажби на Renault са се увеличили до 1,37 млн. превозни средства, стимулирани от успеха на новия модел Clio и засиленото търсене на компактните кросоувъри на компанията.
До миналата година Renault залагаше на растежа на нововъзникващите пазари, за да устои на продължителната си загуба на позиции на Стария континент във времената на кризата, която сви търсенето до двудесетилетно дъно, предава Ройтерс.
"Продажбите в Европа се увеличиха с 18 на сто, но се свиха с 9% в останалата част на света", посочиха от Renault, като съобщиха, че притежаваната от тях марка Dacia е най-бързо растящата сред европейските производители.
Въпреки положителния отчет акциите на Renault на борсата в Париж поскъпнаха скромно с 0,10 на сто до 72,34 евро. Очаква се дружеството да представи пълните си финансови резултати на 29 юли.
Руският пазар, който бе вторият най-голям за Renault преди една година, спадна до третото място през първото полугодие на 2014 г. Аржентина спадна от пето до осмо място, докато Алжир отстъпи от шеста до единадесета позиция.
Автомобилният производител заяви своя пазарен дял в развиващите се страни като цяло бе "държи фирма", тъй като търсенето отслабва.
Модели като кросоувъра Dacia Duster помогнаха на компанията да спечели позиции спрямо конкурентите си в Латинска Америка и т. нар. регион на Евразия, в основата на които стои Русия.
Продажбите на Стария континент през първата половина на годината се дължаха до голяма степен на новите модели, в това число Renault Clio и мини кросоувъра Captur.