Германският автомобилен концерн BMW Group започва строителството на нов завод в Мексико в близост до град Сан Луис Потоси, съобщава производителят, като потвърждава изтеклата по-рано тази седмица информация. “Мексико е идеална локация за BMW Group и заводът ни тук ще бъде от голяма важност за производствената ни мрежа. През следващите няколко години ние ще инвестираме 1 млрд. долара в новата производствена локация. Плановете ни предвиждат заводът да започне да работи през 2019 г., когато тук ще бъдат заети около 1500 служители”, коментира Харолд Крюгер, член на борда на директорите на BMW AG, отговорен за производството. В средносрочен план във фабриката и околността ще бъдат открити няколко хиляди работни места. От компанията ще уточнят кои модели ще бъдат сглобявани във фабриката в Сан Луис Потоси на по-късен етап. “Изборът на локация потвърждава нашия дългосрочен ангажимент за региона на Северна Америка. Вече повече от 20 години произвеждаме автомобили в завода на BMW в Спартънбърг. С планирания за фабриката капацитет от 150 000 автомобила BMW Group ще бъде в още по-добра позиция да се възползва от потенциала на целия регион”, коментира още Крюгер. “Северна и Южна Америка са сред най-важните региони на растеж за BMW Group. Последователни сме в нашата стратегия производството да следва пазара”, допълва той. Съобщението за новата инвестиция бе направено по време на специално събитие в официалната резиденция “Лос Пинос” на президента на Мексико край Мексико Сити. В събитието участваха президентът на страната Енрике Пеня Нието, министърът на икономиката Илдeфонсо Гaйярдо Виляреал и губернаторът на Сан Луис Птоси др. Фернандо Торанзо Фернандес.
„С тази инвестиция Мексико се превръща в производител на глобални автомобили от премиум ниво", заяви министърът на икономиката От BMW Group уточняват, че роля за избора на тази локация са изиграли редица фактори. Един от основните е свързан с големия брой споразумения за свободна търговия между държавите членки на НАФТА (Канада, Мексико и САЩ), Европейския съюз и Меркосур (най-голямото междудържавно обединение в Южна Америка, в което влизат Аржентина, Бразилия, Парагвай, Уругвай и Венецуела, а асоциирани членове са Чили, Боливия, Колумбия, Еквадор и Перу). Други важни предимства са квалифицираната работна сила, солидната мрежа от утвърдени доставчици и добре развитата инфраструктура. BMW Group от години работи добре с доставчици от Мексико, а само през последната година компанията е закупила от местния пазар продукти на стойност 1,6 млрд. долара. BMW Group осъществява дейност със свое търговско представителство в Мексико от 1994 г. Компанията е реализирала 13 992 автомобила в страната през 2013 г. Това е с почти 18,3% повече в сравнение с предходната година. За същия период продажбите на мотоциклети BMW достигат 2 064 (+16,6%).
Страната не е особено важен пазар за германците. През 2013 г. там са продадени 14 000 автомобила, а в световен мащаб - 1,96 млн. броя. САЩ обаче са вторият най-важен пазар след Китай. Почти 376 000 коли е доставила BMW в САЩ през 2013 г., като повечето са BMW 3. През март BMW Group обяви инвестиция в размер на 1 млрд. долара в разширяването на фабриката си в Спартънбърг, САЩ. С реализацията на проекта производственият капацитет на завода ще бъде увеличен до 450 000 превозни средства до 2016 г., а Спартънбърг ще се превърне в най-големия завод в производствената мрежа на групата. Други 200 млн. долара ще бъдат вложени в разширяване на смесеното дружество за производство на въглеродни влакна в Моузес Лейк, Вашингтон. Така в дългосрочен план ще бъде утроен производственият капацитет, а Моузес Лейк ще се превърне в най-голямата в света фабрика за въглеродни влакна. В периода до 2019 г. BMW Group ще инвестира в държави от НАФТА общо 2,2 млрд. долара, поясняват от компанията. Същевременно производителят е в процес на изграждане на производствена мощност в щата Санта Катарина, Бразилия. Очаква се работата на тази локация да започне в рамките на настоящата година. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg