Спад на германския автомобилен пазар - след няколко месеца на нарастващи продажби търсенето на автомобили през април отново спада. Броят на регистрираните нови автомобили падна през април с 3,6%, показват данни на Федерална служба по моторен транспорт (KBA), цитирани от Ройтерс. По този начин като цяло са били продадени 274 097 нови превозни средства.
Тъй като обаче през първото тримесечие данните бяха възходящи, за началните четири месеца на годината има плюс. От януари до края на април са били продадени с 2,9% повече нови автомобили в Германия, в сравнение със същия период на 2013 година.
През април, през който се паднаха и Великденските празници в страната, всички местни производители с изключение на Porsche отчитат спад на броя на регистрираните нови автомобили. Луксозната марка е продала с 22 на сто повече коли. Volkswagen с пазарен дял от 22,1% е лидер въпреки спада в продажбите с близо 5 на сто, следван от Audi (-1,8%) и Mercedes (-5,7%), всеки от двамата с пазарен дял от 9,4%. При Opel има спад от 2,8%, а пазарният дял на концерна от Рюселсхайм възлиза на 7,2 на сто.
Сред чуждестранните производители особено предпочитани от купувачите са били Mazda и Nissan, които отчитат ръстове от 35 и 20 на сто.