fallback

Офанзивата в моделите се изплаща на Daimler

Германският автомобилостроителен гигант отчете 95% скок на печалбата си за първото тримесечие

17:45 | 30.04.14 г.
Автор - снимка
Създател

Наваксването на китайския пазар и успехът на новите модели автомобили насърчиха ръста на печалбата на Daimler. Германският автомобилостроителен гигант отчете скок от 95 процента на печалбата си за първото тримесечие благодарение на силното търсене на нови модели на  луксозните лимузини Mercedes Benz, предаде DPA.

Печалбата преди лихви и данъци се е увеличила до 1,79 милиарда евро (2,47 милиарда долара) през първите три месеца на годината спрямо 917 милиона евро през същия период на предходната година. Анализаторите прогнозираха увеличение до 1,7 милиарда евро.

В допълнение към новите компактни автомобили сега подобрените луксозни автомобили Mercedes S-Class и E-Class, които генерират по-голяма печалба, все по-честно намират нови клиенти. „Стратегията ни работи и инвестициите ни дават резултат", заяви главният изпълнителен директор Дитер Цетче в сряда в Щутгарт. 

Чистата тримесечна печалба е нараснала до 1,03 милиарда евро спрямо 536 милиона евро година по-рано. Приходите за тримесечието са скочили с 13 процента до 29,5 милиарда евро.

Марката със звездата се справя особено добре в Китай, след като преди това изостана доста на най-големия автомобилен пазар в света зад конкурентите Audi и BMW.

След най-голямата офанзива в портфолиото си с модели през първото тримесечие Daimler е продал почти 566 000 леки автомобила и търговски превозни средства в глобален план, което е ръст от 13 на сто.

Но този ръст е малко измамен и с него Daimler се връща към предишната си сила. Защото преди една година резултатът се сви наполовина заради кризата на европейския пазар и забавянето в Китай.

За постигането на своите средносрочни цели обаче германците имат да извървят дълъг път. До 2020 г. безспорният десетилетия наред премиум лидер иска да надмине BMW и Audi. В автомобилния бизнес компанията иска десет процента от приходите да се равняват на печалба. През първото тримесечие на годината обаче маржът е 7% и все още далеч от тази цел, но доста по-висок от постигнатите 3,3% преди година.

Този скок може лесно да се постигне с новите модели, смята Майкъл Мъдерс, фонд мениджър от Union Investment. „Сега компанията жъне най-ниско висящите плодове на инвестициите си“, казва той, цитиран от Ройтерс. Но сега компанията трябва да докаже, че може да запази темпото, когато конкурентите също настъпят педала за газта с нови модели. А Франк Билер, анализатор в Landesbank Baden-Wuerttemberg, смята, че целите на Цетче не са постижими. Според него до 2016 г. Daimler би могъл да постигне марж от девет на сто. И тъй като напоследък BMW и Audi не печелят толкова добре, както в миналото, тримата производители в крайна сметка биха имали равен марж. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:36 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още