Ford се радва на силен ръст на продажбите в Китай. Според американския концерн ключът към успеха за най-големия пазар на автомобили в света е широката гама продукти, чрез която Ford ефективно привлича клиентите, които купуват за пръв път, пише CNBC.
През първото тримесечие на 2014 г. продажбите на автопроизводителя в страната скочиха с 45% на годишна база. По този начин Ford се превръща в един от най-бързо растящите чуждестранни производители на автомобили на китайския пазар.
„Китайските купувачи искат автомобили с различни размери – малки, средни, големи, тъй като със своето решение те избират начина си на живот”, споделя пред CNBC главният изпълнителен директор на Ford Алан Мълали по време на автоизложение в Пекин.
Моделът Focus на Ford, който стана голям хит в Поднебесната империя, бе най-продаваният автомобил в света за 2013 г. Миналата година в Китай продажбите на Ford Focus нараснаха с 50% до 403 219 броя.
Въпреки че компанията постигна завиден успех в Китай, тя все още има да наваксва спрямо другите големи играчи на пазара. През 2013 г. общият пазарен дял на Ford бе 4,4%. За сравнение - Volkswagen имаше 15,1%, а General Motors – дял от 14,5%, разкриват данни на IHS Automotive.
Тъй като пазарът на автомобили в Китай започна да съзрява, клиентите станаха и все по-претенциозни, казва още Мълали.
„Те искат най-доброто качество, най-добрата енергийна ефективност, безопасност. Също така те искат да имат достъп до интернет. И разбира се – те искат най-добрата цена”, споделя директорът на Ford. Той загатна, че компанията ще предложи „изгодни луксозни марки” на китайските потребители, като представи премиум моделите си Lincoln.
Производителят на автомобили планира да отвори осем магазина, в които ще предлага модели Lincoln в седем града, измежду които Пекин и Шанхай. Това ще се случи през октомври, а до 2016 г. Ford възнамерява да увеличи броя на магазините до 60, като те ще се намират на територията на около 50 града, предава Ройтерс.
Още за Ford – в материала на Bloomberg!