fallback

Opel напуска Китай

Марката така и не успя да се наложи на най-големия автомобилен пазар в света

17:51 | 28.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският автомобилен гигант General Motors ще изтегли марката Opel от пазара на Китай. Дейността на германския производител в страната ще бъде прекратена още следващата година заради слабото му представяне, съобщава Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Според главния изпълнителен директор на Opel Карл-Томас Нойман това е решение, което отдавна е трябвало да бъде взето. Затрудненото европейско подразделение на американската компания съобщи днес, че ще прекрати продажбите си в Китай през януари догодина. Компанията уточни, че 22-те представителства на Opel са продали миналата година едва 4365 автомобила на фона на 810 000 продадени автомобила от марката Buick, която е също собственост на GM. Нойман посочи също така, че популяризирането на марката Opel в Китай и разширяването на дистрибуторската й мрежа биха стрували стотици милиони евро. Вместо това германският производител ще инвестира 245 милиона евро в основния си завод в Рюселсхайм, Германия. Opel стартира операциите си в Китай още през 1993 година, но така и не успя да се наложи на най-големия автомобилен пазар в света. През миналата година Opel е съставлявал едва 1% от продажбите на General Motors в страната. Изтеглянето на Opel от Китай е част от стратегията на General Motors за реорганизиране на марките, които притежава. В края на миналата година базираният в Детройт концерн обяви, че изтегля от Европа американската Chevrolet, за да може да се съсредоточи върху развитието на европейските си марки Opel и Vauxhall. Стратегията вече дава резултати, като през първите два месеца на годината Opel регистрира увеличение при продажбите си от 2,8% до 112 534 превозни средства. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:52 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още