fallback

България със слаб ръст на продажбите на нови автомобили

VW Group продължава да бъде категоричен лидер на пазара в ЕС и през януари

11:58 | 18.02.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Регистрациите на нови автомобили на територията на Европейския съюз през януари бележат ръст за пети пореден месец, сочи статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), разпространена днес.  Увеличението спрямо януари 2013 година достига 5,5 %, но в същото време се наблюдава спад спрямо търсенето през последния месец на миналата година, когато ръстът е бил 13,3%. Общите продажби през януари в ЕС достигат 935 640 автомобила, което е вторият най-слаб резултат от 2003 г. насам.

България също бележи ръст, но се нарежда на едно от последните места, регистрирайки 1 363 продажби. Увеличението спрямо януари 2013 година е 1,3%. След страната ни са пазарите на Латвия (1 176 коли), Литва (968 коли) и Кипър (738 коли), а малко по-напред се нареждат Естония (1 638) и Хърватска (2 347).

Все пак повечето големи пазари на ЕС показват раздвижване и записват по-добри продажби. Великобритания и Испания, например, регистрират ръст от 7.6% през януари. В Германия увеличението спрямо първия месец на миналата година е 7.2%, във Франция - 0.5%, а в Италия - 3.2%. Най-големият автомобилен пазар в Европа продължава да бъде Германия. През януари 2014 година там са регистрирани 205 996 нови коли. Втора по обем на продажбите е Великобритания - 154 562 регистрации, трета - Франция със 125 454 продажби, четвърта - Италия със 117 802, и пета - Испания с 53 436 продадени нови автомобила. Лидер по продажби в страните от ЕС продължава да бъде VW Group. Германският автогигант е реализирал общо 237 538 нови коли през януари, което представлява ръст от 8.9% спрямо същия месец на 2013 г. Пазарният дял на групата е 25.4%. На второ място, далеч зад първенеца, е PSA Group. Продажбите на френската група през януари 2014 г. достигат 109 257, което е увеличение от 7,4% и калкулира пазарен дял от 11,7%. С 86 452 продажби на трето място е позиционирана RENAULT Group, която в тази класация участва с марките си RENAULT и DACIA. Увеличението спрямо януари 2013 година достига 13.4%, а пазарният дял - 9,2%. Пълната статистика за продажбите на автомобилните компании вижте в Automedia.bg Повече за европейския пазар на коли вижте в материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:23 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още