Германската автомобилна група Daimler е отворена за разширяване на сътрудничествата си. Възможно било например сключването на сътрудничества и по отношение на по-малки автомобили, каза изпълнителният директор на Daimler Дитер Цетче, визирайки капацитите на френския производител Renault и Nissan в Япония. Renault и Nissan вече работят в сравнително тясно сътрудничество. На родния си пазар във Франция богатият на традиции автомобилостроител Renault обаче страда от продължаващите слаби продажби и оскъдни перспективи.
Цетче вижда потенциал за сътрудничество при премиум марката на Nissan Infiniti. Освен това с Renault и Nissan в бъдеще можело да се делят производствени мощности в сегмента на малките автомобили, ако се наложи, обясни мениджърът. Той подчерта също и желанието за нови проекти с американския производител на електрически автомобили Tesla.
Пионерът на електрически автомобили от САЩ иска да разшири позициите си на германския пазар. Производителят на първия серийно произвеждан спортен автомобил с електрическо задвижване ще предложи на престижни модели с цена от около 100 000 долара в бъдеще на компанията за коли под наем Sixt под формата на лизингови автомобили.
Месечната ставка ще е 500 евро, казва основателят на Tesla Елън Мъск. В Германия базираната в Пало Алто, Калифорния, компания иска да продава от края на 2014 г. по около 10 000 автомобила годишно. Тази цел изглежда доста амбициозна: през изминалата година във Федералната република са регистрирани общо малко над 6000 захранвани с електрически батерии леки автомобили.
В различни анкети и проучвания , потребителите често се отнасят скептично към относително малката гама и високите разходи за електрическите превозни средства. Ако Tesla успее да убедим масата германски клиенти чрез лизинговите превозни средства в предимствата на удоволствието от шофирането с нулеви емисии, след това и германският автомобилен пазар може да се промени драстично.