fallback

Porsche с още по-големи амбиции за Macan

Вместо 50 000, германците очакват 80 000 продажби годишно

13:17 | 22.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Porsche обяви, че има дори по-смели очаквания за своя нов модел Macan. Досегашните прогнози за 50 000 продажби годишно бяха увеличени почти двойно - до над 80 000, съобщава WirschaftsWoche, позовавайки се на информация на агенция Reuters. Любопитното е, че прогнозите не са базирани на увеличено търсене или пък дълъг списък със заявки. Моделът Macan беше представен официално, но все още не е излязъл на пазара. Продажбите му ще стартират най-напред в Германия - през април 2014 година, на цени от 57 930 евро. Злите езици твърдят, че оптимизираните прогнози на Porsche са най-обикновен ПР, който цели да убеди евентуалните клиенти на Macan, че това е истинско Porsche. Факт е обаче, че експериментите на компанията до този момент са повече от успешни. Одумваният, че не е истинско Porsche проходим модел Cayenne, генерира повече от половината продажби на компанията - цели 84 000 екземпляра през 2013 г.. Въоръжен и с Macan германският производител планира да увеличи годишните си продажби до над 200 000. Целта е това да стане през 2018 година, но е много вероятно границата да бъде премината по-скоро. През 2013 компанията реализира 162 145 машини на световните пазари. Porsche Macan - най-малкия SUV на марката, е със 146 мм по-къс, с 16 мм по-тесен и с 82 мм по-нисък от Cayenne. Моделът използва платформата на Audi Q5, но е със 70 мм по-дълъг, с 24 мм по-широк и с 30 мм по-нисък от него. Освен това предната следа на Macan е с 35 мм по-широкa, а задната - с 36 мм. Macan разчита на двойни носачи отпред и на многораменно окачване отзад. Системата за управление е електро-механична, а като опция се предлага въздушно окачване, чрез което просветът на модела може да достигне 230 мм. Всички компоненти по шасито на този модел са създадени специално за него, подчертават от Porsche, заявявайки, че Macan има най-динамичното поведение в този сегмент. При пазарната премиера на модела ще бъдат налични три задвижващи двигателя. При Macan S това е V6 би-турбо двигател с обем 3,0 литра, който развива 340 к.с. и 460 Нм. Ускорението от място до 100 км/час отнема 5,4 секунди, а максималната скорост достига 254 км/час. Предлага се и спортен пакет Sport Chrono, чрез който ускорението се извършва с 0,2 сек по-бързо. Средното потребление на гориво е в рамките на 9 литра на 100 км пробег, а вредните емисии на CO2 са 204 г/км. За Macan S Diesel е предвиден V6 би-турбо двигател с обем 3,0 литра, при който стойностите са 258 к.с. и 580 Нм. Те позволяват ускорение 0-100 км/час за 6,3 сек. (6,1 сек. със Sport Chrono) и максимална скорост от 230 км/час. Потреблението на гориво е едва 6,1 л/100 км, а вредните емисии на CO2 са в рамките на 159 г/км. Най-силната версия на модела - Macan Turbo, се оборудва с V6 би-турбо мотор с обем 3,6 литра, който генерира 400 к.с. и 550 Нм. Ускорението 0-100 км/час при този модел отнема едва 4,8 секунди (4,6 сек. със Sport Chrono), а максималната скорост на движение достига 266 км/час. Разходът на гориво е почти аналогичен с този на Macan S - 9 л./100 км, а вредните емисии на CO2 са 208 г/км. Всички версии се оборудват стандартно с трансмисия с два съединителя и със система за задвижване към четирите колела, оборудвана с диференциал Torsen. Малко след пазарната си премиера Macan ще получи и два четирицилиндрови двигателя. Това са бензинов и дизелов двигатели, чийто обем е 2.0 литра. Компанията Porsche не е имала модел с четирицилиндров агрегат от 1995 година, когато бе спряно производството на модела 968. Цените в Германия, където моделът ще се предлага от пролетта, стартират от 57 930 евро за Macan S и Macan S Diesel. Топ версията Macan Turbo започва от 79 826 евро. Още снимки на Macan вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:35 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още