Германската компания Volkswagen Group обяви, че през тази година е успала да продаде над 100 000 дизелови коли в САЩ. Постижението е рекордно, като цели 75% от всички реализирани в страната дизелови автомобили носят емблемите на Volkswagen и Audi, сочи официалната информация от компанията.
Volkswagen Group, чиито дизелови коли се появиха за първи път в САЩ преди 36 години, вече няколко години води сериозна кампания за популяризирането на тези двигатели оттатък океана. Продажбите на дизеловите модели на компанията в страната се увеличават непрекъснато, като през 2013 година броят им премина рекордните 100 000 екземпляра.
Бройката трудно може да се нарече впечатляваща, особено на фона общите продажби на нови автомобили в страната, които през миналата година преминаха 14 милиона. Германците обаче са лидер в този сегмент, като цели 75% от всички дизелови коли, реализирани в САЩ през годината, носят емблемите на Volkswagen и Audi.
Още преди година от компанията заявиха, че ще увеличат значително дизеловите модели, които предлагат в Северна Америка. Към момента гамата включва Audi Q5 TDI, A6 TDI, A7 TDI и A8 TDI, както и Volkswagen Beetle, Beetle Convertible, Golf, Jetta, Jetta SportWagen, Passat и Touareg. Предлаганите мотори са с обем 2.0 и 3.0 литра.
"Една от основните причини за нарастващото търсене на дизелови коли в САЩ е потреблението на гориво, което предлагат. То е с около 30% по-ниско от това на бензинов автомобил с аналогична мощност и размери", се казва в съобщението.
Германската компания очаква търсенето да продължава да расте.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg