Френската компания Renault си проправи път към най-големия пазар в света - Китай, създавайки джойнт венчър с един от големите производители на автомобили в страната Dongfeng Motor. Договорът между двете компании е подписан вчера, съобщават от представителството на марката в България. Новата компания се нарича Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC), като окончателното одобрение от Комисията за национално развитие и реформи на Китай (National Development and Reform Commission, NDRC) е получено на 2 декември 2013. Renault и Dongfeng Motor имат равно участие в съвместната компания, като инвестицията в нея възлиза на 7,76 млрд. юана (870 млн. евро). Плановете предвиждат DRAC да изгради нов завод, който да започне производството на автомобили през 2016 г. Фабриката ще е с капацитет от 150 000 автомобила годишно в началото, но с потенциал за удвояване на обема в близко бъдеще. Заводът ще бъде разположен в столицата на провинция Хубей - Вухан. Той ще бъде разгърнат върху площ от 95 хектара и ще отвори 2000 нови работни места. Всеки партньор ще внесе уникални предимства и дълбоки синергии в печелившото партньорство: R&D, иновация, дизайн…, сочи информацията от френската компания. Производственият план на DRAC ще започне с нова гама от кросоувър модели, които ще се произвеждат с марката Renault. На по-късен етап, новият джойнт венчър ще представи гама от продукти, които ще се продават под местна марка. Продажбите на произведените в Китай автомобили ще започнат през 2016 г. Марката Renault присъства на китайския пазар с вносни модели като Koleos и Fluence. Сега Renault превключва на по-висока предавка с плановете си за местно производство. Благодарение на продължаващия успех на Koleos, през 2013 вносът на Renault в Китай надхвърли 30 000 автомобила (търговия на едро). Групата развива своята мрежа, като планът е тя да се разрасне от 92 дилърства през 2013 на 120 дилърства през 2016 г. Dongfeng (DFM) е държавно предприятие, работещо под прекия надзор на Държавната комисия за контрол на активите и администрацията на Държавния съвет. Тя е една от трите големи автомобилни производители в Китай. Общите активи на DFM към края на 2012 г. възлизат на 228,4 млрд. юана (RMB) и персонал от 160 000 човека. През 2012 г. DFG продаде 3 078 500 автомобила, записвайки приходи от продажби (RMB) в размер на 389,4 млрд. юана. През 2012 г. DFG бе под номер 146 във Fortune Global 500, №18 сред Топ 500 на китайските предприятия и №4 сред Топ 500 на китайските производители. Dongfeng продаде 2,82 млн. автомобила тази година (до края на октомври), което представлява ръст от 11,03%, като запазва позиция №2 в Китай. Компанията си партнира и с други автомобилни производители, сред които PSA Peugeot Citroen, Honda, Kia. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Повече за автомобилния пазар в Европа вижте във видеото!